هشدار به تهرانی‌ها/ وضعیت هوا در این مناطق بنفش است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای تهران هم اکنون با میانگین ۱۶۵ و در شرایط ناسالم است همچنین ۲۸ ایستگاه در شرایط آلوده قرار دارند که از این تعداد شرایط ۲۶ ایستگاه به رنگ قرمز و دو ایستگاه به رنگ بنفش درآمده است.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، شریف (منطقه ۲)، پونک، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)،  شهرداری منطقه ۴، تربیت‌ مدرس (منطقه ۶)، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، گلبرگ (منطقه ۸)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، شهرداری منطقه ۱۲، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی (منطقه ۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، مسعودیه (منطقه ۱۵)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، شادآباد (منطقه ۱۸)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۲۱ و شهرداری منطقه ۲۲ در وضعیت  ناسالم برای همه  قرار دارد.

پارک رازی (منطقه ۱۷) و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۲۰۵ آلوده‌ترین ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران هستند.

در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، میدان فتح (منطقه۹)، اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده شاخص این روزهاست، به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت ثبت نشده است.

لازم به ذکر است در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۵، شهرداری منطقه ۱۶ و فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است.

 
 

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی توصیه می کند هموطنان از تردد غیرضروری و انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.