توزیع شیر رایگان در ۸ استان کشور

صادق ستاری‌فرد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح بسته‌ امنیت غذایی و توزیع شیر در میان دانش‌آموزان مناطق محروم اظهار کرد: برنامه ما این بود که بتوانیم شیر و تغذیه رایگان را با توجه به اعتبار دیده شده در تبصره ۱۴ قانون بودجه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در میان دانش آموزان مناطق محروم توزیع کنیم.

وی افزود: اعتبار درنظر گرفته شده ۱۱۵۰ میلیارد تومان بود که محقق نشد و تلاش کردیم از محل های دیگری نیاز دانش‌آموزان را به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری کم‌برخوردار تامین کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از اعتبارات مورد نیاز که از محل‌های دیگری تامین شده را در اختیار استان‌هایی قرار داده‌ایم گفت: استان‌ها نیز از محل منابع در اختیار خودشان و منابعی که تزریق شده این کار را انجام می‌دهند.

ستاری‌فرد افزود: استان‌هایی که دانش‌آموز عشایری داشتند این کار را  انجام دادند و شیر را توزیع می‌کنند؛ هرچند پیش‌بینی ما همه استان‌ها بود اما نهایی نشد چون تخصیص ما از سوی سازمان برنامه به طور کامل محقق نشد؛ با این حال همچنان در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون شیر رایگان دانش آموزی در مناطق کم برخوردارِ هشت استان توزیع شده است عنوان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه به ما وعده داده که امسال یا سال آینده این موضوع را در اولویت قرار دهند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تغذیه و توزیع شیر رایگان برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا هم در تامین سلامت و هم اینکه دانش آموزان را در موقعیت مناسب یادگیری قرار می‌دهد نقش دارد. تلقی ما این است که  حتی می‌تواند بازماندگی از تحصیل را تا حدودی در مناطق محروم تعدیل کرده و کاهش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.