مخالفان نتانیاهو علیه کابینه جدید متحد شدند

«یائیر لاپید» نخست وزیر موقت کنونی و رئیس حزب «یش عتید» (آینده وجود دارد) پس از نشست با «بنی گانتز» وزیر جنگ و رئیس «ائتلاف اردوگاه ملی»، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»، «میراو میخائیلی» وزیر راه و رئیس حزب کار در کابینه موقت کنونی خود و «منصور عباس» رئیس «لیست یکپارچه» عربی بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه که توسط تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، آمده است: ما با هم علیه کابینه سیاه و ضد دموکراتیکی که این روزها در حال شکل گیری است و (رژیم) اسرائیل را از درون متلاشی می‌کند، مقابله خواهیم کرد. "

براساس این بیانیه، آن‌ها متعهد شدند که پس از به قدرت رسیدن دوباره همه قوانین افراطی (مصوب کابینه نتانیاهو) را که به دموکراسی ادعایی صهیونیستها و امنیت و اقتصاد و ساختار جمعیتی آنها آسیب می‌رساند، لغو کنند.

در همین حال، لاپید به شدت به نتانیاهو حمله کرد و او را ضعیف‌ترین نخست وزیر تاریخ رژیم جعلی اسرائیل توصیف کرد. وی افزود: کابینه در هرج و مرج به سر می‌برد و این کابینه، راستگرا نیست بلکه دیوانه است.

سران مخالف در رژیم صهیونیستی می گویند که ائتلاف تحت سرکردگی نتانیاهو در قدرت به دنبال "تصویب قوانین نژادپرستانه" در کنست (پارلمان) و قوانین دیگری برای سیطره خود بر ارکان رژیم اسرائیل از جمله امنیت است.

کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) فردا (پنجشنبه) به نتانیاهو ۷۳ساله رای اعتماد خواهد داد و اگر این اتفاق بیفتد او نخست وزیر و لاپید رئیس اردوگاه مخالفان خواهد شد.

نتانیاهو برای جلب اعتماد کنست باید آرای حداقل ۶۱ نفر از ۱۲۰ نماینده را به دست آورد و باتوجه به اینکه ائتلاف نتانیاهو ۶۴ رای دارد، کسب رای اعتماد به وی تضمین شده است.

پیش از بیانیه سران مخالفان در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در یک کلیپ تلویزیونی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، از لاپید خواست تا از تحریک "اسرائیلی‌ها" علیه او دست بردارد و تصمیم رای دهندگان را بپذیرد و به طور سازمان یافته قدرت را به او تحویل دهد.

نتانیاهو خطاب به لاپید درباره دموکراسی ادعایی رژیم صهیونیستی گفت: "ای لاپید، شکست در انتخابات پایان دموکراسی نیست بلکه جوهره دموکراسی است و تو از پذیرش تصمیم اسرائیلی ها خودداری و آنها را علیه کابینه تحریک و دروغ‌های بی‌شماری را علیه کابینه منتخب منتشر می‌کنی".

وی افزود: برنامه بعدی تو چیست؟ آیا تظاهرکنندگان خود را برای بالار فتن از دیوارهای کنست می‌فرستی؟

نتانیاهو او در ادامه گفت: از تو می خواهم که مسئولانه عمل کنی و تصمیم اسرائیلی ها را قبول کنی و بصورت سازمان یافته قدرت را منتقل کنی تا هر آنچه را که در یک سال و نیم گذشته تخریب کردی، درست کنیم.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و بنی گانتس وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید شده و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.