رای مجلس یک کشور به طرح تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی

مجلس شورای عمان امروز دوشنبه با طرح توسعه قانون تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

مجلس شورای عمان امروز دوشنبه به طرح توسعه قانون تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اقتصادی رأی داده است.

پیام وزیر خارجه قطر به امیرعبداللهیان چه بود؟

یعقوب الحارثی، نایب رئیس مجلس شورا پس از پایان جلسه عادی اظهار داشت که طرح جدید مستلزم گسترش دامنه تحریم است و علیه هر فردی که با اسرائیل معامله کند، جرم انگاری می‌شود.

الحارثی افزود: اعضای مجلس شورا که این طرح پیشنهادی را ارائه کردند، بر توسعه تحریم‌ها ادر زمینه‌های فنآوری، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی تأکید کردند و خواستار اصلاح و تعدیل ماده یک قانون تحریم اسرائیل شامل ممنوعیت ارتباط حضوری یا الکترونیکی بخش‌های مختلف جامعه عمان با اسرائیل شدند.

بند اول قانون تحریم اسرائیل تماس با نهادها یا شخصیت‌های اسرائیلی را مجاز نمی‌داند.

محمد بن إبراهیم الزدجالی، رئیس کمیته قانون گذاری و حقوقی مجلس شورای عمان در این باره گفت که پیشنهاد اصلاح ماده یک فرمان سلطنتی درباره تحریم «اسرائیل» توسط هفت نماینده مطرح شده است.

وی در این باره تصریح کرد که پیشنهاد اصلاح در واقع شامل توسعه و تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی است.

در ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی فشارهایی را علیه عمان وارد کرد تا اجازه دهد پروازهای آن به خاوردور از حریم هوایی این کشور عبور کند.

نتانیاهو در سال ۲۰۱۸ با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان پیش از وفاتش (در سال ۲۰۲۰ ) دیدار کرد که در پایان این دیدار بیانیه مشترکی صادر شد مبنی بر اینکه دو طرف درباره راه‌های پیشبرد روند صلح رایزنی کرده‌اند.

چهار ماه بعد نتانیاهو طی نشستی در ورشو با یوسف بن علوی، وزیر خارجه وقت عمان دیدار کرد. با این وجود، وزارت خارجه عمان پس از آن اعلام کرد، برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل در دستور کار نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.