رشد پیش پرداخت خرید خودرو از بورس کالا

خریداران خودرو به قیمت کارخانه با چالش جدیدی روبرو شدند.

پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی قرار است فردا در بورس کالا عرضه شود نکته قابل تامل در ارتباط با این فروش خودرو از مسیر بورس کالا این است که متقاضیان باید ۱۰۰ درصد قیمت پایه اعلامی برای پژو ۲۰۷ های عرضه شده در این طرح فروش بورسی در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند.

خودروهای وارداتی بالاخره از راه رسیدند

بررسی عرضه خودرو از مسیر بورس کالا در ادوار گذشته نشان می دهد مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان اعلام می شد حول و حوش ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت پایه اعلامی بوده است. مدیران ارشد بورس کالا در عرضه ای که در هفته گذشته برگزار کردند مبلغ پیش پرداخت را تا حدود ۵۰ درصدی افزایش دادند. اما همان طور که اشاره شد حال خبر می رسد قیمت پایه ای که برای جدیدترین فروش پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی در نظر گرفته شده باید توسط مشتریان به حساب وکالتی واریز شود.

اما قرار است چه تعداد پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی در دسترس مشتریان قرار گیرد؟

ایران خودرویی ها تلاش می کنند تا دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی را در بورس کالا عرضه کنند.   

رنگ پیش بینی شده تمام دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ عرضه شده با رنگ سفید در اختیار متقاضیان قرار گیرد بنابراین در این طرح فروش خبری رنگ های متنوع نخواهد بود.    قیمت پایه تعیین شده برای این خودروها حدود ۱۸۵ میلیون تومان اعلام شده است.

در این طرح فروش هر کد ملی (خریداران حقیقی) صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو بوده و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشد و اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو شده اند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه در بورس کالا (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می شود. علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه های جانبی اقدام کنند.

هزینه های جانبی شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان ب ه علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.