اعلام وضعیت بحرانی در بیمارستان‌های انگلیس

هم زمان با دومین روز از اعتصاب پرستاران انگلیس و در آستانه اعتصاب نیروهای امدادگر بیشتر بیمارستان‌ها و خدمات آمبولانس در این کشور که روزهای پرچالشی را تحمل می‌کنند، وضعیت بحرانی اعلام کردند.

این وضعیت به مراکز درمانی اجازه می‌دهد تا برای ارائه خدمات درمانی، بیمارانی را که دارای شرایط اضطراری هستند در اولویت قرار دهند. این در حالی است که امروز هزاران پرستار برای دومین روز در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود دست کار کشیده و نگرانی‌ها از تأثیر اعتصاب خدمه آمبولانس در روز چهارشنبه، افزایش یافته است.

بیشتر مراکز درمانی می‌گویند که وضعیت بحرانی را به دلیل حجم بالای تماس با شماره اورژانس (۹۹۹) اعلام و به مردم توصیه کرده‌اند که فقط در صورت شرایط اضطراری با اورژانس تماس بگیرند.

سازمان خدمات آمبولانس شمال شرق انگلیس که در سراسر منطقه نورثامبرلند، تاین اند ویر، کانتی دورهام، دارلینگتون و تیساید فعال است هم گفت که این تصمیم در نتیجه تأخیر قابل توجه بیش از ۲۰۰ بیمار در انتظار آمبولانس، همراه با کاهش آمبولانس‌های فعال گرفته شده است.

استفان سگاسبی، مدیر عملیات این نهاد انگلیسی هشدار داد: "خدمات ما تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارد. اعلام وضعیت بحرانی به این معنی است که می‌توانیم منابع خود را برای بیمارانی که بیشترین نیاز را دارند متمرکز کنیم و فشارهایی را در آن قرار داریم به شرکای سیستم بهداشتی‌مان منتقل ‌کنیم."

همچنین سازمان خدمات آمبولانس جنوب شرقی، که مناطق برایتون اند هوو، ساسکس شرقی، ساسکس غربی، کنت، ساری و همپشایر شمال شرقی را پوشش می‌دهد، گفت که در همین مدت فشار معادل یک هفته را تجربه کرده است

این درحالیست که سازمان آمبولانس شرق انگلستان که در بدفوردشایر، هرتفوردشایر، اسکس، نورفولک، سافولک و کمبریج شایر فعالیت می‌کند، اعلام کرد که مراکز درمانی در این منطقه " تحت فشار زیادی قرار دارند" و رسیدگی به بیماران را اولویت بندی کرده‌اند.

ناظران معتقدند که نظام بهداشت و درمان این کشور روزهای بحرانی و پرچالشی را سپری می‌کند و بیش از هر زمان دیگری به مرز ورشکستگی نزدیک شده است.

گفته می‌شود استیو بارکلی وزیر بهداشت، نامه‌ای به سندیکاهای معترضان ارسال کرده تا مذاکرات جدیدی درباره وضعیت مشاغل انجام دهند. وی با این حال تصریح کرده که حاضر به افزایش دستمزد کارکنان نیست. معترضان هم درباره برگزاری اعتصاب در سال اینده میلادی هشدار داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.