احضار سفیر ایران به وزارت خارجه انگلیس

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر ایران در این کشور را فراخواند.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه در پی اجرای حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در جریان ناآرامی‌ها، سفیر ایران در این کشور را فراخوانده است.

کنایه سفیر انگلیس به شعارنویسی‌ها بر روی دیوار سفارت+عکس

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این زمینه بیان کرد که اعدام محسن شکاری توسط ایران اقدامی شنیع است.

وی در ادامه گفت: ما نظرات‌مان را برای دولت ایران شفاف ساخته‌ایم. ایران باید فورا اعدام‌ها و خشونت علیه مردم خودش را متوقف کند.

وزارت خارجه آلمان نیز صبح امروز سفیر ایران در این کشور را در اعتراض به اجرای حکم محسن شکاری فراخوانده بود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد.

در صفحه توییتر وزارت امور خارجه در این باره آمده است: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.

وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.