امام جمعه شیراز: تقریبا داریم به بی اثر شدن تحریم ها می رسیم

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مسائل مختلفی در فارس وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد، تکمیل پروژه اتصال شیراز با خط آهن به بوشهر برای تقویت تجارت دریاپایه و همچنین نهایی شدن خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را جزو این مسائل دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌ اول نماز جمعه شیراز، اطمینان از اینکه بعد از این زندگی جهان دیگری در انتظار است، یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای تقوا را این مهم دانست و گفت: آنچه ما انجام می‌دهیم مثل دانه‌ای است که در زمین کاشته می‌شود در عالم دیگر ثمرش را خواهیم دید؛ اگر خیر کاشته ایم خیر درو می کنیم، اگر شر انجام دهیم شرش به خودمان بازمی‌گردد.

درخواست امام جمعه سنندج درباره پلمپ مغازه بازاریان

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید توحید (یگانه‌پرستی) در همه ابعاد زندگی بشر جلوه گر شود، اگر توحید را نفهمیدیم یا در زندگیمان جلوه نکرد ضرر می‌کنیم و آنچه را از حیات دنیا که باید سرمایه شود برای حیات جاودان از دست می‌دهیم. عموم انسان‌ها خداوند را خالق می‌دانند، اما وقتی می گوییم خالق عالم، پروردگار، گرداننده و مدیر هم هست اینجا معمولا یک عده‌ای مخالفت می‌کنند، فرعون ادعا نمی‌کرد که خالق جهان است و اگر هم می‌گفت کسی حرفش را باور نمی‌کرد، بلکه ادعای ربوبیت داشت می گفت " أناَ رَبُّکُمْ الأعْلی" از گذشته تاکنون مخالفت بر سر "ربوبیت خداوند" بوده، خداوند رب است، اینها می‌گویند ما رب هستیم! دعوا بر سر "ربوبیت خداوند" تا آخر عالم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر خدا رب است؛ همه عالم را می‌چرخاند و اداره می‌کند و به انسان اختیار داده، یا فرمان ببرید یا نبرید ولی اگر فرمان نبردید نتیجه کارتان جهنم ولی اگر فرمان بردید نتیجه کارتان بهشت است. فرمانبرداری از خداوند به دلیل درک ربوبیت حق است، از دست خدا چیزی بیرون نمی‌رود، نادان آنست که جهنم را انتخاب می کند و دانا آنست که بهشت را انتخاب می کند.

تاریخ ایران تاریخ عفاف و حجاب و محبت حضرت فاطمه(س) است

امام جمعه شیراز اضافه کرد: فرمان خدا برده نشد که فاطمه زهرا (س) بین در و دیوار آزرده شد، شرط انصاف نبود با دختر پیامبر (ص) اینگونه رفتار کنند، شرط انصاف نبود که خانم بارداری بین در و دیوار آزرده شود. بانوان مسلمان حواستان باشد در شهادت بانویی اشک می ریزیم و غم و غصه می‌خوریم که بین در و دیوار حجاب و حیا خود را حفظ کرد. بانوان افتخار بدانند که ما پیرو بانویی هستیم که همیشه از حجاب و عفت و حیا دفاع کرد.

آیت‌الله دژکام گفت: تاریخ ایران که عموما خانم‌های ایرانی محبان حضرت صدیقه طاهره (س) هستند، تاریخ عفاف و حجاب است، در حمله مغول به کشور ما هزاران هزار زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود ترجیح دادند، عده‌ای از افرادی که نمی دانند ارزش‌های انسانی چقدر مهم است تقلید می کنند از کسانی که نسبت به ساحت حضرت مریم (س) احترامی نگذاشتند، حضرت مریم بانویی که قرآن کریم با آن جلالت از او نام می برد در ادبیات و نقاشی‌های آنها چقدر تنزل کرد،حضرت مریم (س) بانوی حجاب و عفاف بود.

وی گفت: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم که چرا شان حضرت مریم(س) را اینقدر کوچک کرده اید، فریاد پیروان قرآن بر سر تمام کسانی که ارزش های انجیل و تورات را نادیده گرفته اند آنست که برگردید و بیدار شوید، اسلام برای یک بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

امام جمعه شیراز همچنین در خصوص اقداماتی که باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند باید جهان را آماده ظهور کنیم. قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود. قدرتمندی ایران اسلامی که مورد حمله دشمن این روزها قرار گرفته باید هدف اصلی ملت و دولت باشد برای این قدرتمندی تلاش‌های متعددی باید انجام دهیم در عرصه امنیت به عزیزانمان در نیروی انتظامی سپاه و بسیج باید حمایت برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در عرصه نظامی تلاش‌های خوبی کرده‌اند که شما می‌بینید و یکی از فرماندهان محترم سپاه‌ اعلام کرد موشکی که اخیرا بحث شد از آن، مربوط به چند سال قبل است، این یعنی چیزهایی داریم که چند سال دیگر ممکن است رونمایی و معرفی شود؛ البته اینها لازم است ولی کافی نیست. رهبر انقلاب فرمودند باید کاری کنید که تحریم‌ها بی‌اثر شود تقریبا هم به آن داریم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با مسئولان دستشان در دست هم تلاش کنند، به تداوم اقدامات دشمن در راستای گسترش تحریم‌ها اشاره و اضافه کرد: مردم به این نتیجه رسیدند که این تحریم‌ها که روز اول گفتند با این تحریم‌ها همه می میرند، فهمیدند اینجور نیست. مسلما ما تحریم‌ها را بی اثر کرده و باز هم می‌کنیم ولی باید یک سری کارهایی انجام دهیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مسائل در استان فارس باید مدنظر قرار بگیرد، یکی از مسائل بحث ارتباط جاده‌ای و ریلی شیراز به بوشهر است، گفت: از نظر ترابری و ترانزیت از بندر بوشهر نسبت به چابهار و بندرعباس مقرون به صرفه‌تر است، بوشهر متاسفانه مسیری که همیشه مسیر اصلی تجارت بوده، مدتی به آن بی‌توجهی شده الان وقتش است این مسیر باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و همه حمایت کنند این مسیر ریلی ایجاد اشتغال برای مردم می‌کند . به دلیل ترانزیت کالا درآمد دائمی برای مردم دارد انتظار است که به صورت جدی در برنامه هفتم نمایندگان استان فارس مورد توجه قرار دهند این صحبت‌ها دلیل دارد و براساس استنادات علمی برای منافع اقتصادی می‌گوییم.

واکنش احمد خاتمی به اعدام محسن شکاری/ از قاطعیت قوه قضائیه تشکر می‌کنم!

او با بیان اینکه اقتصاد دریاپایه که مورد تاکید رهبر است به این شکل جا می‌افتد به سابقه ۱۰۰ ساله گمرک بوشهر اشاره و پیگیری برای تکمیل و نهایی شدن خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را بسیار مهم دانست.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز، درس و عبرت گرفتن از گذشته را مهم دانست و با بیان اینکه باید همه اهل تعقل و تدبر باشیم، گفت: ۴۱ سال گذشته این ملت و این مملکت آنهایی که سنشان می‌رسد جلوی چشمشان است،۲۰ آذر ماه یادآور روزیست که در شیراز یک سید مجتهد عالم عالیقدر را ترور کردند و 40 روز قبل هم یک نادان بی بصیرت در کنار مضجع نورانی حضرت شاهچراغ(ع) 13 تن که 3 نفر آنان کودک بودند را ترور کرد و به شهادت رساند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ۴۱ سال ترور از ناحیه گروهک‌های نادان و باحمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و کشورهای استکباری دنیا علیه ما اعمال شده است، گفت: می‌بینید که در این ۴۰ سال و بیش از ۴۰ سال از جانب آنها وحشی‌گری بوده، ظلم و ستم بوده است، فشار آوردن بر ملت ما برای تسلیم شدن در مقابل ظلم و زور بوده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر کاری نکرده‌اند نتوانسته اند بکنند والا هر چه از دستشان بر آمده کرده‌اند.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه آمریکا و انگلیس و فرانسه این اقدام یعنی ترور 13 نفر که سه کودک در میان آنان بود را محکوم نکردند، چون حامی این جریانند، اضافه کرد: خودشان داعش را درست کردند آن ترامپ نادان خودشان گفت که داعش را اینها ایجاد کردند، اینها وقتی که داعش را آوردند برای اینکه در سوریه و عراق به دست بگیرند حکومت را نمی‌دانستند که شیری چون شهید سلیمانی می‌آید به میدان و اینها را جمع می‌کند، گفتند خودمان میدان‌داری می‌کنیم اسمش را می‌گذاریم دولت اسلامی عراق و شام و تمامش می‌کنیم، وقتی آن مرد به میدان آمد. وقتی شیران بیشه ایران آمدند به میدان و به پیروی از ضرغام اسدلله غالب علی‌بن ابیطالب دست به قبضه سلاح بردند و اینها را سر جای خود نشاندند متوجه شدند نقشه‌شان نگرفته است گفتند کار دیگری بکنیم اینها را مثل کفتارها بفرستیم در گوشه و کنار و از این جمعیت انقلابی بکشیم یک نمونه همان است که در حرم شاهچراغ رخ داد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه رهبری گفت سند جنایت استکبار و جریان‌های تکفیری در تاریخ می ماند و همیشه رسوایی برای اینهاست و عزت و سربلندی برای شما مردمیست که پای سخن حق ایستاده‌اید و خواهید ایستاد، خاطرنشان کرد: در این ۴۱ سال چه گذشته است، اکثرا می‌دانید اما از یاد نبرید. در این یکی دوماه دوباره بساطی را پهن کرده‌اند که به هر زوری شده شما مردم را از میدان استقلال خواهی و عظمت خواهی برای ایران بیرون کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در این اغتشاشات محدود بعضی شعارها ولی فقیه را نشانه رفته‌اند، دلیل این اقدام را ایستادگی مقام معظم رهبری در مقابل خواسته‌های آمریکا و استکبار جهانی دانست و یادآوری کرد که نباید فرمایش امام راحل را که فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید را فراموش کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.