شکایت برادر شهید ابومهدی المهندس از ترامپ!

بغداد الیوم گزارش داد، محمد حسن جعفر(برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت فرماندهان مقاومت(ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.

در این شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهم چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیروزی به وسیله پهپاد در خاک عراق را دادند.

در بخش دیگری از این شکایت با استناد به اظهارات مایک پمپئو آمده است که متهم دوم اعلام کرد که این عملیات از داخل سفارت آمریکا در بغداد مدیریت می شد و یک تیم ویژه اطلاعاتی خودروهایی که برای استقبال از فرماندهان پیروزی می‌رفتند را تعقیب می کرد.

برادر شهید المهندس در شکایت خود آورده است که این امر نقض حاکمیت عراق و در تضاد با منشور سازمان ملل است.

در این شکایت با اشاره به نقض قوانین بین المللی و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان و همچنین استفاده از سلاح ممنوعه در این جنایت آمده است که ما خواهان انجام تمام اقدامات قانونی علیه متهمان هستیم.

فراکسیون پارلمانی صادقون عراق ضمن متهم کردن دولت مصطفی الکاظمی به سرپوش گذاشتن بر جنایت فرودگاه بغداد(ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) خواهان بازگشایی این پرونده و مجازات تمام مسئولان و افرادی شد که در آن دست داشتند.

علی ترکی الجمالی، نماینده این فراکسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد: تنها چند هفته تا سومین سالگرد جنایت فرودگاه بغداد و ترور فرماندهان پیروزی ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی مانده است.

وی بدون نام بردن از طرف هایی که در این جنایت با دولت آمریکا همکاری داشته اند، خواستار مجازات آن ها شد.

این نماینده عراقی گفت که در زمان دولت پیشبرد امور به ریاست مصطفی الکاظمی پنهان‌کاری‌هایی درخصوص این پرونده شد و برخی شواهد نشان می‌دهد که افسرانی در دولت الکاظمی در این پرونده تعلل کردند و بر آن سرپوش گذاشتند.

نماینده فراکسیون صادقون تاکید کرد که مصطفی الکاظمی به تمام سوالات در این خصوص پاسخ نداده است و به نظر می رسد که با آمریکایی‌ها تبانی کرده است.

علی ترکی الجمالی پیش از این نیز دولت الکاظمی را به تعلل در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق متهم کرده بود.

همچنین احمد الاسدی، رئیس فراکسیون پارلمانی "السند الوطنی" عراق پیش از این دولت مصطفی الکاظمی را به تعلل و سرپوش گذاشتن بر جنایت ترور فرماندهان پیروزی(شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) متهم کرده بود.

وی گفت که دولت مصطفی الکاظمی به وعده خود درخصوص اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق و در راس آن ها نیروهای آمریکایی عمل نکرد.

الاسدی گفت که جنایت ترور فرماندهان پیروزی که آمریکا مرتکب آن شد، نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می رود و اقدامات اتخاذ شده در این راستا متناسب با حجم جنایت آمریکا نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.