بیماری ابولا مدارس را به تعطیلی کشاند!

دستورالعمل تعطیلی مدارس دو هفته قبل از پایان ترم تحصیلی در ابتدای ماه جاری میلادی (نوامبر) و به دنبال مرگ هشت کودک بر اثر این بیماری بسیار مُسری، اعلام شد.

به رغم آنکه وزیر بهداشت اوگاندا اعلام کرد که در هفته‌های اخیر، تعداد موارد ابتلای جدید به ابولا در برخی مناطق از جمله "کامپالا"، پایتخت این کشور کاهش یافته اما این دستورالعمل از روز گذشته (جمعه) اجرایی شد.

وزیر بهداشت اوگاندا تاکید کرد: ما مردم را تشویق می کنیم که همچنان نسبت به این بیماری هوشیار باشند و با تیم های بهداشتی نیز همکاری کنند.

دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اوگاندا روز پنجشنبه اعلام کرد که تا تاریخ ۲۲ نوامبر، هیچ موردی از ابتلا به ابولا به مدت ۹ روز در کامپالا به ثبت نرسیده است.

سویه نادر سودانی ابولا در ۲۰ سپتامبر در ناحیه "موبنده" اوگاندا شیوع یافت.

همچنین بر اساس معیارهای سازمان جهانی بهداشت، شیوع بیماری زمانی پایان می یابد که به مدت ۴۲ روز متوالی مورد جدیدی از ابتلا به آن وجود نداشته باشد.

ابولا که به صورت یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می‌تواند به سختی قابل تشخیص باشد زیرا تب از علائم بیماری مالاریا هم هست. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا مواد آلوده به این عفونت ویروسی منتقل می‌شود و علائم آن نیز شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مهار شیوع بیماری ها به خصوص در محیط های شهری، دشوار است.

پیش از شیوع اخیر نیز آخرین مرگ ثبت شده ناشی از عوارض ابتلا به ابولا در اوگاندا از شیوع قبلی این بیماری و در سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.