سومین وزیرکابینه ژاپن استعفا کرد

درحالیکه میزان محبوبیت نخست وزیر ژاپن روز به روز کاهش می یابد، استعفای یک وزیر دیگر کابینه وی موقعیت او را متزلزل‌تر کرده است.

میزان محبوبیت کیشیدا بعد از ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور شدیدا کاهش یافته و اختلافاتی را میان حزب حاکم لیبرال دموکرات با کلیسای متحد این کشور به وجود آورده است.

به دنبال انتشار گمانه زنیهای رسانه‌ای درباره تصمیم کیشیدا برای اخراج «مینورو ترادا» وزیر کشور، وی روز گذشته استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کرد.

ترادا که به خاطر چندین رسوایی مالی تحت انتقاد قرار داشت اخیرا اذعان کرد که گروههای تحت حمایت وی اسنادی ارائه کرده‌اند که ظاهرا توسط یک فرد مُرده امضا شده بود.

کیشیدا گفته که استعفای ترادا را به منظور اولویت دادن به بحث‌های پارلمانی، از جمله بحث در مورد دومین بودجه اضافی برای سال مالی منتهی به ماه مارس، پذیرفته است.

نخست وزیر ژاپن درباره کناره گیری سه وزیر کابینه در کمتر از یک ماه نیز گفته است که او بابت این مساله مایل به عذرخواهی است.

رسانه‌های ژاپنی کناره گیری ترادا را باعث تضعیف بیشتر موقعیت لرزان نخست وزیر این کشور می‌دانند. طبق نظرسنجیهای اخیر میزان محبوبیت کیشیدا زیر 30 درصد باقی مانده است، جایگاهی که ممکن است برنامه‌های سیاسی وی را با دشواری مواجه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.