توصیه مهم به طرفداران پژو 206/ سراغ این مدل‌ها نروید

پژو ۲۰۶ با ظاهر جذاب خود در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در بازار ایران محسوب می‌شود، اما کارشناسان توصیه می‌کنند سمت خرید مدل‌های پایین آن نروید

استهلاک زیاد و حساس بودن سیستم هیدرولیک

پژو ۲۰۶ همانند زانتیا جزو خودروهای پر استهلاک محسوب می‌شود و حتی اگر آن را بدون استفاده در پارکینگ قرار دهید نیز استهلاک خاص خود را به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین استهلاک این خودرو به سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان، اکسل و جلوبندی مربوط می‌شود که البته سیستم هیدرولیک را باید بزرگترین معضل این خودرو دانست. در واقع سیستم هیدرولیک پژو ۲۰۶ بسیار حساس و استهلاک‌پذیر بوده و این موضوع در مدل‌های پایین آن بیشتر به چشم می‌آید.

پژو ۲۰۶ مدل ۸۰ که آن را با عنوان تیپ ۱ می‌شناسند پس از چند سال با این مشکل مواجه خواهد شد. از این رو در مدل‌های ۸۰ تا مدل ۸۵ به احتمال ۹۵ درصد هیدرولیک آنها پس از مدتی سروصدا کرده و مالکان باید آن را تعویض کنند.

خرابی دسته راهنما

دسته راهنما یکی دیگر از مشکلات مدل‌های پایین پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود که بسیاری آن را با نام سیستم کام ۲۰۰۰ می‌شناسند. در واقع این سیستم که یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو به شمار می‌رود بسیار حساس بوده و به همین دلیل احتمال خرابی آن زیاد است.

دسته راهنما این خودرو بعد از گذشت ۱۰ سال کارکرد با مشکل اتصالی مواجه شده که علاوه بر از کار افتادن راهنماها، در کیلومترهای بالاتر با اختلال مواجه شده و پس از مدتی بوق خودرو نیز غیر فعال می‌شود. یکی دیگر از مشکلات این سیستم نیز روشن بودن دائم چراغ‌های جلو محسوب می‌شود. البته هزینه تعمیر سیستم کام ۲۰۰۰ حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بوده و به همین دلیل باید هنگام خرید پژو ۲۰۶ از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

ضعیف بودن جلوبندی پژو ۲۰۶

یکی دیگر از معایب پژو ۲۰۶ سیستم جلوبندی ضعیف آن محسوب می‌شود. البته مدل‌های پایین این خودرو نسبت به مدل‌های بعدی از جلوبندی بهتری بهره می‌برند، اما به دلیل کارکرد زیاد کارایی خود را از دست داده و باید آن را تعویض کرد. هرچند تعویض یا تعمیر جلوبندی تمام خودروها پس از چند سال یک موضوع عادی محسوب می‌شود، اما با توجه به قیمت زیاد قطعات این خودرو برای تعویض و تعمیر کامل جلوبندی حداقل باید ۲ میلیون تومان هزینه کنید.

به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو ۲۰۶ مدل پایین نروید

ضعیف بودن بوستر ترمز

پژو ۲۰۶ از سیستم ترمز بسیار خوبی بهره می‌برد و تمام چرخ‌های تیپ‌های بالای آن به سیستم دیسکی مجهز شدند؛ اما سیستم بوستر ترمز این خودرو ضعیف بوده و پس از چند سال در زمان ترمزگیری صدای سوت تولید می‌کند و از زیر پای راننده آن نیز هوا خارج خواهد شد. از این رو تعویض بوستر ترمز حدود ۲ میلیون تومان هزینه به همراه خواهد داشت.

خرابی گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶

سیستم گیربکس تیپ ۶ این هاج بک معایب خاص خود را به همراه داشته و مالکان برای تعمیر آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. ضمن این که تعداد اندکی از تعمیرکاران فرایند تعمیر و سرویس گیربکس‌های اتوماتیک را انجام می‌دهند و همین موضوع هزینه‌ها را افزایش خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.