رونمایی از اولین صندوق املاک و مستغلات در بورس

در این مراسم مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ۹۰ درصد معاملات املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری در این بخش متعلق به بخش خصوصی است اما در بازار سرمایه نمود زیادی ندارد جز اینکه ۴۴ شرکت فعال در زمینه ساختمان در بازار سرمایه به علاوه معاملات مصالح ساختمانی در بورس کالا و اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نمود دیگری ندارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات شروع متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن وجود دارد و سرمایه‌گذاران خرد که توان خرید یک واحد کامل مسکونی ندارند، می‌توانند با هر مبلغی در سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مشارکت کنند و حتی از اجاره و سود آن برخوردار شوند.

عشقی همچنین گفت:‌صندوق املاک و مستغلات در راستای مولدسازی دارایی‌ها و بهره‌برداری املاک و مستغلات نیز به کار گرفته می‌شود.

وی این را هم گفت:‌از سال گذشته سه صندوق جدید مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهرمی، صندوق مختص اوراق دولتی راه‌اندازی کرده‌ایم تا در راستای سیاست سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بخش خصوصی در بورس گام برداریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت:‌با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات می‌توان به تأمین مالی بخش ساختمان و مسکن از بازار سرمایه امیدوار بود و همچنین پروژه فروش متری مسکن و دارایی‌ها در این ابزار محقق می‌شود.

عشقی همچنین گفت:‌سرمایه‌گذاران با هر مبلغی می‌توانند از سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات برخوردار شوند.

کارشناسان همچنین در این جلسه بیان کردند:‌صندوق املاک و مستغلات یکی از ابزارهای جذب سرمایه‌های سرگردان در جهت رونق ساخت و ساز به کار می‌برند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.