تفاوت تصویر جنگ ابرقدرت‌ها در تایوان و اوکراین

با این حال، تاریخ نظامی سرشار از نمونه‌هایی از ارتش‌هایی است که درس‌های اشتباهی از جنگ‌های قبلی فرا گرفته و آن‌ها را برای تأثیرات فاجعه‌بار در جنگ‌های جدید به کار می‌گیرند.

از آنجایی که جنگ پدیده ای نادر و پیش بینی سیمای جنگ بعدی ذاتاً دشوار است، هر درس استخراج شده از درگیری فعلی برای جنگ بعدی، احتمال اشتباه بسیار بالایی دارد. در عوض، برنامه‌ریزان نظامی و تصمیم‌گیرندگان با تمرکز بر درس‌های احتمالی جنگ روسیه -که بهتر است از آنها اجتناب کنند- بهتر می‌توانند عمل کنند. فرانتس استفان گدی، کارشناس ارشد قدرت سایبری و درگیری های آینده در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، با انتشار یادداشتی در فارین پالیسی شش درس اشتباه از جنگ اوکراین برای تایوان را گوشزد کرده است. اقتصادنیوز این مقاله را در دو بخش ترجمه کرده که بخش اول آن با عنوان «درس های اشتباه اوکراین برای تایوان/جنگ ابرقدرت ها در آسیا!» منتشر شده و  در ادامه بخش دوم و پایانی آن منتشر می شود:

تأثیر عملیات سایبری روسیه تا کنون نه تنها در داخل اوکراین، بلکه علیه اهداف غربی نیز محدود بوده است - علی‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر تلاش روسیه برای پارازیت و هک استارلینک. تا به امروز، تأثیرگذارترین حمله ای که برای مردم فاش شده، هک روسی شبکه Viasat KA-SAT بوده است. در مورد اینکه چرا عملیات سایبری روسیه نسبتاً کم اثر بوده، حدس و گمان های زیادی وجود دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تصویر متفاوت جنگ ابرقدرت‌ها در تایوان با جنگ اوکراین» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.