قالیباف: گردانندگان اغتشاشات به دنبال داعش‌سازی نوین هستند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور در رابطه با شدت گرفتن جنایات و خشونت‌ها در ناامنی‌های اخیر، گفت: حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به همراه داشت و بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک‌های پیرو آنها دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضان نیستند، بلکه آنها با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشور نفوذ کنند، اما آنها از داخل داعش را بازتولید کردند و تأسف اصلی آنجاست که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی یا سیاسی از این داعش نوین حمایت و امکان حیات آن را مهیا می‌کنند.

قالیباف بیان کرد: به این افراد توصیه می‌کنم به جای آنکه گوش خود را فقط به رسانه‌های لندن نشین دهند، کمی هم اخبار این جنایات را بشنوند تا واقعیت را ببینند؛ ببینند که این داعشی های نوین مانند داعشی های سوریه و عراق بدون هیچ دلیلی مردم بی گناه را شکنجه می‌کنند، به قتل می‌رسانند و مثل آنها با افتخار فیلم جنایات خود را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینها اگر بتوانند به هیچکس رحم نمی‌کنند، همانطور که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کرده اند که هر کس غیر از خواسته آنها عمل کند، با بدترین اهانت‌ها مواجه می‌شود.

نیروهای حافظ امنیت فقط مجهز به سلاح‌های ویژه مبارزه با اغتشاشات هستند

وی عنوان کرد: آنها با این بهانه که نیروهای امنیتی معترضان را می کشند، سعی در توجیه جنایت خود دارند این در حالی است که نیروهای حافظ امنیت فقط مجهز به سلاح‌های ویژه مبارزه با اغتشاشات هستند. شهادت نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی در این مدت هم دلیل این ادعاست.

قالیباف اظهار کرد: این نیروها جان خود را در برابر این جنایتکاران سپر می‌کنند اما از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند تا مردم در این میان آسیب نبینند. ندیدن این واقعیت‌ها بلایی بدتر از داعش بر سر مردم خواهد آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همین جا ضروری است سخنی با مسئولان امنیتی و رسانه‌ای مطرح کنم. مردم امروز از مسئولان، امنیت می‌خواهند و برای امنیت در جنگ ترکیبی نیازمند اقتدار هوشمند در میدان و بازنمایی کامل واقعیت در افکار عمومی هستیم تا هم بهانه‌ای به دشمن برای داعش سازی داده نشود و هم کسی جرأت رفتار داعشی نداشته باشد و معترضین نیز از اسارت رسانه‌های داعش ساز آزاد شوند.

قالیباف عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و دفاع در جنگ ترکیبی پاسخی از جنس خودش می‌طلبد. تجربه‌های گذشته به اندازه کافی بوده است که هر چه زودتر دستگاه‌های مسئول خود را برای یک دفاع ترکیبی در برابر جنگ ترکیبی بیش از قبل آماده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف این جنگ ترکیبی غافل کردن مسئولان اقتصادی از وظایف خودشان است. همان طور که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند این مسائل حواس شما مسئولان را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز ندارد.

مسئولان دقت و نظارت بیشتری بر قیمت‌ها و بازار ارز داشته باشند

وی گفت: مجلس آماده است تا در این راستا بیش از پیش هر گونه کمکی به دولت کند و البته انتظار داریم که مسئولان دقت و نظارت بیشتری بر قیمت‌ها و بازار ارز داشته باشند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در پایان ابراز امیدواری می‌کنم که هر چه زودتر امنیت در کشور به صورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.