آمریکا، کره شمالی را تهدید کرد

بر اساس این گزارش، لوید آستین همچنین افزود که با همتای کره جنوبی خود نسبت به تمدید رزمایش نظامی «طوفان بیداری» تصمیم گیری نموده اند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: به همکاری با کره جنوبی برای بررسی گزینه ها جهت حفاظت از ایالات متحده و متحدانش در منطقه ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک آگاه روز پنجشنبه اعلام کردند که آمریکا خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی شده و درخواست برگزاری نشست علنی شورای امنیت درباره کره شمالی برای روز جمعه را ارائه کرده است.

کره شمالی در بامداد روز پنجشنبه اقدام به شلیک چندین موشک از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) کرد.

شلیک این موشک‌ها باعث شد تا دولت ژاپن هشدار تخلیه در بخش‌های شمالی و مرکزی این کشور را صادر کند.

شلیک این موشک ها جدیدترین آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی در ماه های اخیر به شمار می آید که تنش ها را در منطقه افزایش داده است. شلیک این موشک ها یک روز پس از شلیک همزمان بیش از ۲۰ موشک پیونگ یانگ در یک روز انجام شد.

در عین حال با وجود هشدار اولیه دولت توکیو مبنی بر عبور موشک از آسمان ژاپن، توکیو بعداً اعلام کرد که این ادعا نادرست بوده است. دفتر نخست وزیر فومیو کیشیدا در ابتدا به ساکنان استان‌های شمالی و مرکزی میاگی، یاماگاتا و نیگاتا هشدار داده و به آنها دستور داده بود که به داخل ساختمان‌های محکم یا زیرزمینی بروند. همزمان با شلیک این موشک‌ها، خدمات قطار و مترو در آن مناطق متوقف شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.