درخشش بوکسورهای ایران در قهرمانی آسیا

سه بوکسور میان وزن و سنگین وزن ایران با پیروزی برابر حریفان، به دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کردند.

در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ اردن، امروز (پنج‌شنبه) ۱۲ آبان ۱۴۰۱، سه بوکسور ایران در اوزان ۷۵، ۸۰ و ۸۶ به روی رینگ رفتند که با برتری برابر رقبای خود راهی دور بعد مسابقات شدند.

در آخرین مبارزه امروز نمایندگان ایران، میثم قشلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم در دور نخست باید به مصاف "عبدالله میعایان" از کویت می‌رفت که حریف در این دیدار حاضر نشد و امتیاز واکور (عدم حضور حریف در رینگ) به قشلاقی تعلق گرفت تا برنده این دیدار شود. قشلاقی در گام بعدی باید با برنده اردن و عراق مبارزه کند.

طبق برنامه مسابقات، ابتدا پوریا امیری در وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف "کاپیل پوخاریا" از هندوستان رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم صعود کرد. امیری در ادامه باید با "عدلبیک اولو ارکین" از قرقیزستان دارنده دو مدال برنز آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ مبارزه کند تا به مرحله نیمه نهایی برسد.

شاهین موسوی نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم ایران نیز در اولین دیدار خود با "فهاد الخوری" از امارات مبارزه کرد و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید تا به مرحله یک چهارم این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.‌ موسوی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید "محمد مرات شاهدوف" از ترکمنستان را شکست دهد.

ترکیب تیم ملی ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

وزن ۵۱ کیلوگرم، مصطفی ریگی

وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی خسروی

وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد محمدپور

وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد کمالی

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، اشکان رضایی

وزن ۶۷ کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد

وزن ۷۱ کیلوگرم، مسلم مقصودی

وزن ۷۵ کیلوگرم، شاهین موسوی

وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی

وزن ۸۶ کیلوگرم، پوریا امیری

وزن ۹۲ کیلوگرم، طوفان شریفی

وزن ۹۲+ کیلوگرم، ایمان رمضان‌پور

برنامه مبارزه نمایندگان ایران در روز چهارم رقابت‌های قهرمانی آسی ا: 

فردا (جمعه – ۱۳ آبان‌ ۱۴۰۱) و در روز چهارم این رقابت‌ها، سجاد محمدپور در وزن ۵۷ کیلوگرم و علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان خواهند بود.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد محمدپور در مبارزه اول به مصاف "تسوستومی ریتو" از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی رو در روی یکی از نمایندگان عراق، تایلند یا ازبکستان قرار می‌گیرد.

علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز ابتدا با " بونجونگ سینسیری" از تایلند دیدار می‌کند و در صورت برتری باید "کرار خادم العزیرج" عراقی را از پیش رو بردارد.

رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با حضور ۳۲۰ (۲۱۱ مرد – ۱۰۹ زن) بوکسور از روز (سه‌شنبه – ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۱) به میزبانی "امان" در اردن آغاز شده و تا روز ۲۱ همین ماه ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.