گلایه قاضی زاده هاشمی از کمبود بودجه بنیاد شهید

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری افزایش یافته اما با توجه به افزایش جمعیت جامعه هدف این بنیاد، کافی نیست.

در گفت و گوی امیرعبداللهیان و لاوروف چه گذشت؟

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه ۱۱ آبان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: دیدار با خانواده شهدا و بررسی مطالبات آنان و رصد روند اجرایی پروژه‌های بنیاد شهید از اهداف سفرهای استانی است.

وی یادآورشد: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری افزایش یافته اما با توجه به افزایش جمعیت جامعه هدف این بنیاد، کافی نیست.

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: همراهی خوبی را از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی با هدف تحقق اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد هستیم.

وی از افزایش ۷۰ درصدی بودجه بنیاد شهید خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آن اعتبار ۲۳ هزار میلیاردی به منظور پرداخت بدهی‌های دولت قبل تامین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در این دیدار گفت: در استان از هیچ تلاشی برای کمک به خانواده شهدا و جانبازان دریغ نمی‌شود.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی گفت: اگر چه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی  باید مقداری در این حوزه بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین باید برنامه‌ ریزی بیشتری برای رفع مشکلات جانبازان و خانواده شهدا داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: توسعه باورهای دینی مبنی بر شهادت طلبی از اقدامات مهم فرهنگی است که باید به آن توجه داشت.

وی جامعه ایثارگر و خانواده معظم شهدا را گنجینه‌های کشور خواند و گفت: امروز باورهای انقلابی و دینی محل تعرض دشمنان شده، بنابراین آموزش و پرورش موظف است از مقطع ابتدایی با خانواده شهدا دیدار داشته باشند و باید تور دیدار با خانواده شهدا داشته باشیم.

وی یادآورشد: بر این اساس در محلات این اقدامات موثر صورت گیرد تا شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شهدا وجودشان پیام آزادگی و خانواده شهدا پیام استقامت دارند، افزود: سند ۲۰۳۰ برای تغییر باورها و حذف  مسایلی که یادآور انقلاب، ایثار و شهادت است، طراحی شد و این خواسته دشمنان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.