آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در قالب دهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد، بخش هایی از متن دهمین خطبه مکتوب جمعه نماینده ولی فقیه استان البرز به شرح زیر است:

*جبهه استکبار در این روزها برای تضعیف جبهه مقاومت در لبنان و یمن و عراق و سوریه اقداماتی را انجام می‌دهد و خیال می‌کند هنوز هم‌دست برتر را در منطقه دارد.

*تحرکاتی که آمریکا توسط داعش در عراق با شیوع کرونا دارد. مهم است. داعش را سازمان‌دهی و تقویت می‌کنند تا شاید غلبه‌ی ازدست‌رفته خودشان بر منطقه را دوباره به دست بگیرند. با تجهیزات مدرن و پیشرفته به حشدالشعبی در سامراء حمله کردند. تا شاید بتوانند کنترل راه ترانزیت سلاح و نیرو از شمال به جنوب عراق را به دست بگیرند و با این کار بغداد را هم ناامن کنند و بهره خود را ببرند.

*آمریکایی‌ها با تجهیز و کمک داعش می‌خواهند به اسم سرکوب و مبارزه با داعش حضور خودشان را در منطقه توجیه کنند. و موانع ارتباط محور مقاومت باشند. اما زهی خیال باطل، کار آمریکا، سلطه و آقایی کاذب او با خروج کاملش از منطقه تمام خواهد شد.

کوچک‌ترین اشتباه آمریکا برعلیه ایران مساوی است با کمکِ نجات خواستن او

*با توجه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران تا اواخر مهرماه و رفع تحریم خرید و یا صدور سلاح برای ایران، از الآن، آمریکا دچار اضطراب و نگرانی شده و رجزهای توخالی می‌خواند. غافل از اینکه ایران با توجه به توانایی‌ها که در ساخت انواع سلاح‌ها پیداکرده دیگر احتیاجی به تهیه سلاح ندارد. کوچک‌ترین اشتباه آمریکا برعلیه ایران مساوی است با کمکِ نجات خواستن که آن روز نجات‌دهنده‌ای نخواهد داشت.

تذکری راجع به بازار پیچیده و حساس بورس

*تذکری هم راجع به داغ شدن بازار پیچیده و حساس بورس عرض کنم. اولاً اصل سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی داشتن کار پسندیده و خوبی است؛ اما عزیزانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند حتماً با اهل‌فن مشورت کنند و بی‌مطالعه و فقط به خاطر جوّ پیش‌آمده اقدام نکنند. چون سوالات مهمی در این رابطه مطرح است که تا پاسخ آن‌ها روشن و شفاف بیان نشود، برای عموم مردم که دانش لازم را ندارند؛ اقدام کار درستی نیست، گاهی با یک پایین آمدن ارزش سهام، عده‌ی زیادی که تجربه کافی را ندارند زندگی‌شان از بین می‌رود.

انتقاد از مصوبه اخیر مجلس

*مصوبات اخیر مجلس هم در این روزهای پایانی قابل دقت است و به‌خوبی گواه این است که چه مسیری را طی کرده است. چرا نمایندگان بااینکه سیاست‌های کلی انتخابات را رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده و مطالبه داشتند، آقایان تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده‌اند آن‌هم با پیشنهادی که نتیجه‌اش ازکارافتادن کار نظارتی شورای نگهبان است؟ خدای تعالی همه ما را از شر نفس نجات دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.