حاشیه‌های حضور بهادری جهرمی در دانشگاه خواجه نصیر

عصر امروز سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شد و در نشستی به دعوت بسیج دانشجویی سخنرانی کرد که با شعارهای جمعی از دانشجویان معترض به حضور وی، ناتمام ماند و پس از طرح چند پرسش و پاسخ در فضایی ناآرام، این نشست یک‌ساعت پیش از زمان اعلام‌شده به پایان رسید.

آخرین وضعیت عکاسان مطبوعاتی بازداشت‌شده اخیر

علی بهادری جهرمی پس از حضور هفته گذشته در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و برگزاری نشست پرسش و پاسخ و حضور در جمع دانشجویان معترض این دانشگاه، ظهر امروز به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رفت و در نشستی با عنوان «بی‌واسطه با دولت» حاضر شد.

در این نشست که بسیج دانشجویی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده داشت، حدود ۶۰ دانشجو که یک سوم حاضرین در مراسم را تشکیل می‌دادند،‌ از همان دقایق اولیه سعی در متشنج کردن فضای مراسم و ممانعت از سخنرانی سخنگوی دولت داشتند.

شعارهای معترضین از جملات اعتراضی آغاز شد، اما در ادامه به الفاظ رکیک هم کشیده شد که باعث ناراحتی و  اعتراض سایر افراد حاضر در سالن خصوصا دانشجویان دختر حاضر در جلسه شد که اینگونه الفاظ را دون شان دانشگاه و دانشجو می دانستند. 

دانشجویان معترض دربخشی از تلاش خود برای برهم زدن فضای سخنرانی سخنگوی دولت شعارهای «زن، زندگی، آزادی» / «مرد، میهن، آزادی» را سر دادند تا  مانع ادامه سخنرانی بهادری جهرمی شوند که وی در واکنش به این شعارگفت : «زن، زندگی، آزادی» شعار همه ماست.  این روزها زیاد این شعار را می‌شنویم  اما ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بوده‌ایم.

بسیج دانشجویی با وجود آنکه برگزار کننده مراسم بود، اما فرصت طرح سوال را به طور کامل در اختیار دانشجویان معترض گذاشت و سه دانشجوی معترض از پشت تریبون، انتقادات خود در حضور سخنگوی دولت مطرح کردند، اما پس از پایان سئوالات دوباره با متشنج کردن جو سالن و سر دادن شعارهای  تند و افراطی  اجازه نداند پاسخ سئوالات در سالن شنیده شود.

سخنران مراسم در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور دانشجویان معرتض گفت: دیکتاتور کسی است که اجازه نمی‌دهد،‌دیگری حرف بزند یا صدای او به گوش دیگران برسد. اجازه بدهیم همه باهم حرف بزنند. من می‌خواهم پاسخ پرسش دانشجوی هم‌فکر خودتان را بدهم.

شعارهای تند و رکیک دانشجویان معترض، در آخر دانشجویان دعوت کننده مراسم و افراد ساکت سالن که با آنها همراهی نمی‌کردند را خطاب خود قرار داد که به تقابل لفظی و فیزیکی محدود میان دو طرف هم منجر شد و در نهایت الفاظ تهدید آمیز دانشجویان معترض که تصاویر مهسا امینی و نیکا شاکرمی و چند فعال سیاسی بازداشت‌شده در پی حوادث اخیر، را در دست داشتند و شعار «می‌کشم، می‌کشم، ....» سر می ‌دادند، باعث شد که این جلسه ناتمام باقی بماند.

دانشجویان معترض  با سردادن شعارهایی همچون «آزادی، آزادی، آزادی» و در دست گرفتن تصاویر ادامه جلسه را ناممکن کردند.

سخنگوی دولت در آستانه خروج از سالن برگزاری نشست در گفت‌وگو با برخی دانشجویان حاضر در جلسه اظهار کرد: سلیقه‌ها و روش‌ها متفاوت است. گاهی مردم باهم گلاویز می‌شوند و یکی به دیگری توهین می‌کند یا ضربه‌ای می‌زند و در اینجا امنیت مردم زیر سوال می‌رود. در جلسه امروز متاسفانه همین اتفاق افتاد و دو نگاه متفاوت حضور یافتند اما باهم تقابل پیدا کردند.

بهادری جهرمی پیش از خروج از سالن گفت: بازهم به دانشگاه‌ها خواهم رفت و صدای معترضان و موافقان را گوش خواهم کرد. چه در این دانشگاه و چه در سایر دانشگاه‌ها. ما باید باهم گفت‌وگو کنیم.

بعد از خروج سخنگوی دولت از دانشگاه نیز تجمع دانشجویان مخالف و موافق تا ساعتی پس از آن ادامه پیدا کرد.

حاشیه‌های حضور بهادری جهرمی در دانشگاه خواجه نصیر

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.