حمله لفظی شدید پلوسی به ترامپ

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بزدل توصیف کردن رئیس جمهور پیشین این کشور، گفت فکر نمی‌کند او جرأت حضور در جلسه تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا را داشته باشد.

پلوسی شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت ترامپ به‌اندازه کافی جرأت ندارد که از دستور کنگره آمریکا برای حضور در جلسه تحقیقات حول حمله هوادارانش به این نهاد در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱، برای شهادت دادن، پیروی کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «گمان نمی‌کنم که او آنقدر مرد باشد که [در جلسه] حضور پیدا کند. به‌نظرم وکلای او هم نمی‌خواهند که [ترامپ] در جلسه حاضر شود زیرا مجبور خواهد بود که بعد از سوگند خوردن، شهادت بدهد. باید ببینیم که او به اندازه کافی جرأت دارد که حاضر شود یا نه».

کمیته ویژه تحقیقات درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در ژانویه سال قبل، رئیس جمهور سابق آمریکا را احضار کرد که حداکثر تا تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۲۲، طیف وسیعی از اسناد مربوط به فعالیت‌هایش قبل و بعد از آن حمله را ارائه کند.

طبق این گزارش، این کمیته همچنین به ترامپ دستور داد که در تاریخ چهاردهم نوامبر به‌صورت حضوری در ساختمان کنگره حاضر شود و شهادت دهد. 

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.