بهادری‌جهرمی: اعتراضات مردم باید شنیده شود

سخنگوی دولت اعلام کرد: در ایام اخیر به وضوح شاهد بودیم که تغییراتی در سطح جهانی رخ می‌داد و نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول» شبکه اول سیما، در سخنانی، گفت: حدود یک ماه است که کشور ما درگیر حوادثی شده که مقام معظم رهبری فرمودند که نباید ما را متوقف کند.

وی افزود: اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.

سخنگوی دولت افزود: در ایام اخیر به وضوح شاهد بودیم که تغییراتی در سطح جهانی رخ می‌داد و نظام قدرت جهانی که یک کشور قدرت برتر جهانی بود، در حال تغییر است؛ اینکه چه کشوری چه جایگاهی در نظم جدید جهانی داشته باشد، الان و در طی این چند سال تعیین خواهد شد، طبیعتا کشورهایی که عملکرد خوبی در این ایام داشته باشند، جایگاه بهتری در جهان آینده خواهند داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: در سال‌های اخیر سعی شد که با سیاست همسایگی، جایگاهی در شأن ایران در هندسه جدید جهانی محقق شود. کشور ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سعی می‌شود که در نظم جدید جهانی به جایگاه والایی که در گذشته داشت، بازگردد.

بهادری جهرمی ادامه داد: تحلیل ما این است که دشمن در حوادث اخیر سعی داشت نگذارد کشور در این تغییر نظم جهانی که در حال رقم خوردن است، به جایگاهی که باید و شاید، برسد؛ دشمنان متوجه شدند که مسیر تحریم‌ها جواب نمی‌دهد و با جنگ شناختی سعی کنند که مشغله‌ای را به واسطه مشکلاتی که درون کشور است، ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتراضات مردم شنیده شود، اظهار کرد: بدیهی است که این حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پلیس آمریکا در طول پنج، شش سال گذشته، بیش از هزار نفر را بازداشت کرده و یا به قتل رسانده  است که حدود ۲۵۰ نفر آن‌ها از بانوان بودند، یعنی در ایالات متحده، هر ۱۰ روز یک خانم توسط پلیس به قتل رسیده، اما اخبار آن هیچ وقت انقدر بولد نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.