جهش قیمت طلا / شاخص دلار نزولی شد

طلا هفته ای که گذشت را با پایانی خوش به پایان رساند و در روز جمعه بیش از یک درصد افزایش قیمت داشت.

در حالی که طلا می رفت تا یک هفته نزولی دیگر را به پایان برساند، افزایش قیمت طلا این اتفاق را منتفی گرد تا قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند مجددا به سطح ۱۶۵۰ دلاری بازگردد. این در حالی بود که در روز جمعه قیمت طلا تا سطح ۱۶۱۷ دلاری پایین آمده بود.

اما انتشار گزارش هایی مبنی به سیگنال های جدید از سوی مقامات فدرال رزرو سبب شد تا طلا روز جمعه رو با رشد قیمتی قابل توجهی به پایان برساند. به طور کلی گزارش این روزنامه توجهات زیادی را در روزی که گذشت به خود جلب کرد.

بر اساس این گزارش و همانطور که بازارها نیز پیش بینی می کردند مقامات فدرال رزرو خود را برای افزایش مجدد ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره آماده می کردند. اما نکته جدید این گزارش آنجاست که برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سیگنال هایی مبنی بر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره داده اند.

در حالی که طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است و پس از انتشار تورم بالای آمریکا و ترس از شدت بیشتر اقدامات انقباضی ناامیدی به بسیاری از بازارها آمده بود این گزارش به طور مقطعی امیدها به آینده را افزایش داد.

یکی دیگر از دلایل افزایش طلا سقوط قیمتی طلا به کف قیمتی از ماه سپتامبر تاکنون بود که سبب شد تا برخی از معامله گران در این قیمت راضی به خرید طلا شوند. پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال همچنین شاخص دلار نیز نزولی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.