افزایش قیمت خودروهای داخلی در آخرین هفته مهر

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی بیشترین رشد قیمت از میان ۱۲ محصول ارزیابی شده ایران خودرو و سایپا چهار خودرو بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و هشت خودرو هم رشد قیمت داشتند و بیشترین رشد قیمت به محصولات ایران خودرو رسید و خودروهای «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «پژو ۲۰۷ دنده ای» بالاترین رشد قیمت را در آخرین هفته مهر ماه به خود اختصاص دادند.

رشد قیمت خودروهای داخلی در مدت زمان مورد بررسی در حالی رقم خورد که دلار در این هفته نوسان اندک داشت، با این حال خودروهای داخلی مسیر خود را طی کردند و با افزایش قیمت در بازار عرضه شدند.از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورد که در این هفته دومین مرحله مزایده خودروهای دپو شده در گمرک برگزار شد و فعالان اقتصادی امیدوار بودند که این امر منجر به کاهش قیمت خودروهای داخلی شوند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و در آخرین هفته مهر ماه بازار داخلی روند افزایشی داشتند.

رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR » با افزایش۲ میلیونی در بازار ۲۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر ۲۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» بدون تغییر در بازار در بازار ۳۶۱ میلیون تومان دست به دست شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «افزایش 7 میلیونی «دنامعمولی» در آخرین هفته مهر 1401 + جدول قیمت» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.