قسم جلاله نماینده مخالف صولت مرتضوی

حبیب الله دهمرده در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: قسم می‌خورم که هر چه می‌گویم برای مردم است؛ آقای مرتضوی دوست درجه یک من است و وقتی که من در دولت احمدی نژاد استاندار شدم او هم استاندار بود. من کاملا ایشان را می‌شناسم.

وی با بیان اینکه عشق من رهبر است و با بقیه خط قرمزی ندارم، گفت: من در دوران استانداری حقوق نگرفتم و خدمتم برای نظام مقدس بود؛ امروز روز سرنوشت ساز برای دولت است، وزارت کار وزارت عادی نیست.

وی با بیان اینکه در زمان احمدی نژاد آخرین نفری بوده که نامش برای تصدی وزارت کار خط خورده است، گفت: اگر الان مشکلاتی در کشور داریم و تعداد زیادی به کف خیابان می‌آیند درصد زیادی از آن متوجه وزارت کار است. قسم جلاله می‌خورم که اگر مردم مشکل معیشت دارند وزن زیاد آن به وزارت کار بر می‌گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نمازجمعه تهران آقای مرتضوی به او گفته که قرار است به عنوان وزیر کار معرفی شود، گفت: همان موقع به آقای مرتضوی گفتم که برای وزارتخانه گزینه پیشنهادی نشو، این وزارتخانه کار سنگینی دارد و تو نمی‌توانی در آن موفق شوی. اولین دلیل آن است که سوابق تحصیلی او با کارکرد این وزارتخانه تناسبی ندارد. این همان حرف‌هایی است که آقای طغیانی زد و من هم آن را قبول دارم. من شکی در خوب بودن آقای مرتضوی ندارم اما او تناسبی با وزارت کار ندارد.

نماینده زابل با اشاره به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان گفت: صد بار رئیس جمهور بیان کرد که درباره سد کمال خان جلسه‌ای تشکیل شود اما تحویل نگرفتند. بند کمال خان ساخته و پرداخته افغانستان نیست و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آل سعود چند سال برنامه ریزی کردند تا آب آنجا خشک شده و مردم ما کوچ کنند که کوچ هم کردند و مردم ما به قم و سمنان رفتند. دیگر چیزی برای مردم سیستان نمانده است. در همین شرایط انتقال آب از دریای عمان قانونی شد اما حق‌آبه آن چه شد؟ از ۸۲۰ میلیون متر مکعب حق‌آبه ۱۰ میلیون متر مکعب گرفتیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.