احمد خانی نوذری در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: به دنبال پیشنهاد مطرح‌شده در هیات دولت برای ساماندهی و تعیین‌تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه و ضرورت ایفای نقش اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در امر واگذاری‌‌‌ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه را مامور پیگیری این موضوع کرد.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، ‌‌‌کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارزیابی‌‌‌ کامل و بازدیدهای میدانی تیم اقتصادی وزارتخانه از وضعیت و شرایط شرکت هفت‌تپه گفت: بررسی‌‌‌های دقیق و ارزیابی‌‌‌ها از شرایط بغرنج و دشوار این مجموعه، در نهایت ما را به این نتیجه رساند که این شرکت باید به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، در نشستی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه و ارائه گزارش مبسوط، از واگذاری هفت‌تپه دفاع کردیم.

خانی نوذری، تعویق حقوق کارکنان شرکت هفت‌تپه، پرداخت‌نشدن حق بیمه و قطع‌شدن بیمه‌‌‌های تامین اجتماعی و درمان از ابتدای مهرماه را از جمله مشکلات کشت و صنعت هفت‌تپه عنوان و اظهار کرد: با پیگیری‌‌‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی، تلاش شد، بدون واریز مبلغی، حق بیمه‌‌‌های کارگران به مدت دو ماه تمدید شود و تا پایان آبان‌ماه، بیمه‌‌‌های درمان این افراد معتبر باشد.

وی نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در روند واگذاری و حل مشکلات هفت‌تپه موثر خواند و گفت: قبل از اینکه اقدام هیات دولت به نتیجه و جمع‌بندی برسد، وزارت تعاون سهم بزرگی در حل خدمات درمانی و تسهیل مشکلات آن داشت.