توضیحات وزیر انرژی اوکراین درباره میزان تخریب تاسیسات انرژی این کشور

مقام ارشد دولت اوکراین گفت که ارتش روسیه تنها در دو روز موفق شد ۳۰ درصد زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت اوکراین روز چهارشنبه گفت که ارتش روسیه تنها در دو روز موفق شده ۳۰ درصد زیر ساخت‌های انرژی این کشور را تخریب کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت، روسیه در حملات موشکی خود در روزهای دوشنبه و سه شنبه، حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد.

هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کریمه» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور اتصال روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تایید کرد که او فرمان این حملات موشکی را برای پاسخ به تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رژیم کی‌یف مدتهاست از روشهای تروریستی استفاده می‌کند، افزود: «دستگاه‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه   هسته‌ای "کورسک "انجام داده‌اند اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم. »

بر اساس این گزارش، اوکراین از غیرنظامیان خود خواسته تا از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا میلیون‌ها نفر پس از بزرگترین حمله روسیه به شبکه انرژی این کشور از زمان آغاز جنگ با خاموشی مواجه شدند.

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه با کمک ناوگان خود در دریای خزر و سیاه و با استفاده از موشک‌های «اس-۳۰۰»، «خا-۱۰۱»، «خا-۵۵۵» و «اسکندر» به اهداف اوکراین حمله کرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.