نماینده مجلس: فیلترینگ صورت گرفته کار خوبی ست؛ باید کنترل می شد

غلامحسین کرمی درخصوص فیلترینگ شبکه‌های مجازی، عنوان کرد: «فضای مجازی همانطور که قبلا هم مطرح شده بود، حتما باید مدیریت شود. در همه کشورهای خارجی، چه غرب و چه شرق و چه دیندار و چه غیر دیندار، فضای مجازی مدیریت می‌شود. اگر مدیریت نشود مانند تیغی است که برعکس عمل می‌کند. در کشور ما هم این دغدغه همواره وجود داشته است. این اتفاقات، شلوغی و فتنه‌ای که شکل گرفت، باعث شد که این کار [فیلترینگ] سریع‌تر صورت گیرد.»

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه نظارت و کنترل در همه کشورها وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که فقط در کشور ما این نظارت اعمال می‌شود، گفت: «با یک تیغ هم می‌توانند جراحی کنند و هم می‌توانند رگ فردی را بزنند. اگر دیدیم که عده‌ای در خیابان دارند نظم جامعه را بر هم می‌زنند و آشوب و بلوا به پا می‌کنند، راهی جز کنترل نیست. اعتقادم بر این است که کار خوبی انجام شده و باید کنترل می‌شد. اما درخصوص اینکه آیا کلیت موضوع همیشه درست است یا خیر، معتقدم که وزارت ارتباطات باید از ابزارها و امکانات داخلی استفاده و آن‌ها را تقویت کند. چرا ما باید به واتساپ و مابقی نرم‌افزارهای خارجی متکی شویم؟ در صورتی که چند مورد نرم‌افزار ایرانی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.»

کرمی ادامه داد: «در نهایت هم انشاالله وقتی بتوانیم استفاده بهینه کنیم، سایت‌ها و برنامه‌های خارجی هم در اختیار قرار می‌گیرد، به شرط اینکه ما هم درست استفاده کنیم. چه در کشور ما و چه در کشورهای دیگر، اگر سو استفاده‌ای شود و منجر به بی‌نظمی شود، برخورد می‌کنند. کشور ما هم باید برخورد کند.»

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بودجه مجلس افزود: «ما چند برنامه داخلی داریم که به راحتی روی تلفن‌های همراه نصب می‌شوند. به نظرم وقتی مطمئن شدیم که مشکلی ایجاد نخواهد شد، برنامه‌های خارجی هم باشند اما با نظارت و مدیریت که دیگر اتفاقاتی این چنینی رخ ندهد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.