اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن اشاره به اقدامات دولت در جهت عادلانه کردن نظام پرداختها، بهره وری را یکی از یازده مسئله اصلی دولت خواند و با بیان این که بهره وری بدون خلاقیت و جرات امکان پذیر نیست، گفت: قطعاً اراده برای تغییر می‌تواند تمام مشکلات را کنار بزند.

 «میثم لطیفی» امروز هیجدهم مهرماه در نشست شورای اداری استان یزد با بیان این که در دولت سیزدهم طی سال گذشته حرکتهای بزرگی در کشور شروع شده است، ‌تصریح کرد: شاید بخشی از شیطنتهای این روزهای استکبار جهانی ناشی از همین حرکتهای جهادی مجموعه دولت و گشایش قفلهای بزرگ در حوزه های فرهنگی و دینی،‌ سیاسی و اقتصادی و دیگر بخشها باشد.

وی در همین رابطه به حضور میلیونی مراسم پیاده‌وری اربعین حسینی که خاری در جشم دشمنان اسلام بود، اشاره و افزود: در حوزه سیاسی و اقتصادی نیز حضور ایران در اجلاس شانگ‌های و عضویت کشورمان در این مجموعه و دساوردهای بزرگی که به دنبال خواهد داشت، از دیگر موضوعاتی بود که دشمنان این نظام را عصبانی کرده لذا سعی کردند از شیرینی این موفقیت در کام مردم ایران بکاهند.

معاون رئیس حمهور تاکید کرد: قطعاً این شرایط باعث بیشتر شدن مسئولیت ما خواهد شد لذا باید با جدیت بیشتری در جهت خدمات رسانی به جامعه داشته باشیم؛ هر چند این خدمت علاوه بر برکاتی که برای کارمان به همراه دارد، دشمن را نیز در خدعه و مکر خود ناکام خواهد گذاشت.

وی در ادامه با بیان این که بهره وری یکی از یازده مسئله مهم و اصلی دولت در کنار مهار تورم و بیکاری و سایر اولویتهای امسال قرار دارد، گفت: بهره وری بدون خلاقیت و جرات امکان پذیر نیست و قطعاً اراده برای تغییر می‌تواند تمام مشکلات را کنار بزند.

وی با اشاره به میراث گرانبهای نوآوری و بهره وری در دارالعباده یزد، گفت: البته مشکل عمده در طول تاریخ و به دنبال مدرنیته شدن، انطباق ندادن این میراث همزمان با اقتضائات مکانی و زمانی است که امیدواریم یزد در این زمینه موفق و الگویی برای سایر استانهای کشور باشد.

رئیس سامان اداری و استخدامی کشور از تصویب آیین نامه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: یزد از استانهای نخبه خیز کشور است لذا امیدواریم این آیین نامه کمک کند تا بیش از پیش از طرفیت نخبگان استفاده شود.

وی با اشاره به وجود ۵۰ شهرستان جدید التاسیس در کشور که شهرستان مروست نمونه‌ی آن در استان یزد است،‌ از ایجاد معاونت جدیدی در ذیل فرمانداری این شهرستانها به منظور جلوگیری از بزرگ شدن بدنه دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: چابک سازی در دولت لزوماً به معنای کوچک سازی بدنه‌ی فربه‌ی‌ آنها نیست بلکه از طریق تفویض اختیارات و وظایف ستادها به استانها می‌تواند در این باره جهت بهره‌وری بیشتر گام برداشت.

 معاون رئیس جمهور از تلاش برای کاهش فاصله حداقل حقوق بگیران و حداکثر حقوق بگیران در دولت به منظور عادلانه کردن نظام پرداختها  خبر داد و گفت: در همین راستا معتقدیم الگوی درصدی افزایش حقوق برای آنهایی که حقوق بیشتری دارند، موثرتر است و همین موجب افزایش فاصله‌ها خواهد شد لذا پیشنهاد داریم که به همه همکاران عدد ثابتی در قالب فوق العاده جبران معیشت پرداخت شود و در راستای سیاست‌های جوان سازی جمعیت، افزایش حق اولاد و عائله مندی حداقل به میزان یک میلیون تومان مورد اهتمام قرار گیرد.

وی در همین رابطه افزود: در شورای حقوق و دستمزد نیز برای پزشکان، قضات و اعضای هیات علمی، کارانه را در راستای ارتقای بهره وری در افراد مدنظر داریم.

وی از پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در لایحه یکپارچه سازی مبنی بر قرار گرفتن تمام قوانین حوزه حقوق و دستمزد در ذبل خدمات کشوری در صورت تصویب نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: در این صورت پرداخت دستمزدها مبتنی بر عملکرد افراد خواهد شد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده را الزام دستگاه‌ها به رضایت سنجی از مردم خواند و گفت: امیدواریم در این باره از تجربیات استان یزد برای تعمیم به کل کشور بهره گیریم.

لطیفی همچنین از فعالیت سامانه دولت سنج در راستای ارزیابی و شفاف سازی عملکرد دستگاه ها و استفاده از تجربیات موفق آنها در دیگر دستگاه‌ها خبر داد.

گفتنی است؛ در این نشست از سامانه نظارت مردمی دارالعباده استان یزد موسوم به نماد نیز رونمایی شد.

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بهره وری یکی از یازده مسئله اصلی دولت است/اراده برای تغییر همه موانع را کنار می‌زند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.