اهالی کاخ سفید نگران گاف‌های بایدن هستند

کهولت سن رهبران و مقام‌های عالی رتبه حزب دموکرات آمریکا دست مایه گلایه برخی از نمایندگان این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا شده است.

به گزارش تارنمای پولیتیکو، الیسا اسلوتکین (Elissa Slotkin) نماینده دموکرات ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NBC گفت: دموکرات‌ها به رهبرانی نیاز دارند که جوانتر باشند.

اسلوتکین که ۴۶ سال دارد، افزود: ما به نسل جدید نیاز داریم. ما در حزب دموکرات و در مجلس نمایندگان، سنای آمریکا و حتی کاخ سفید به خون جدید نیاز داریم.

اسلوتکین به جو بایدن رئیس جمهور سالخورده ایالات متحده، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و استنی هویر (Steny Hoyer) و جیم کلیبورن (Jim Clyburn) از رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده اشاره داشت که به اعتقاد بسیاری پا به سن گذاشته‌اند.

اسلوتکین گفت با وجودی که از انتخاب دوباره جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده حمایت کرده است ولی او از جمله افرادی است که به پلوسی برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان رای نداد.

مشکلات ناشی از کهولت سن رئیس جمهور آمریکا این روزها بدل به دغدغه اصلی اهالی کاخ سفید شده است.

این روزها مدام خبر جدیدی درباره گاف‌های گفتاری و رفتاری بایدن در سخنرانی‌ها و بازدیدهای روزانه‌اش منتشر می‌شود. بایدن که به مدت ۳۶ سال نماینده ایالت دلاور در مجلس سنا بود، قبل از انتخاب به عنوان رئیس جمهور فعلی، هشت سال نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در رکاب باراک اوباما تجربه حضور در کاخ سفید را داشت.

به تازگی بایدن گاهی اوقات «وقتی راه می‌رود، تعادلش به هم می‌خورد»، در حالی که برخی از دستیارانش نگران این هستند که او ممکن است گاهی زمین بخورد. همچنین اشاره شده است که همین عده هنگام سخنرانی رئیس جمهور در مراسم عمومی نفس خود را حبس می‌کنند به این امید که او بدون هیچ گاف بزرگی از اظهارات خود عبور کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.