بایدن هشدار داد؛ تهدید هسته‌ای پوتین واقعی است

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، وی مدعی شد که علت ‌واقعی بودن تهدید این است که عملکرد ارتش پوتین بسیار ضعیف است.

بایدن در ادامه ادعا کرد: رییس جمهوری روسیه زمانی که از استفاده از سلاح تاکتیکی هسته‌ای یا سلاح بیولوژیک یا شیمیایی سخن میگوید، شوخی نمی‌کند.

رییس جمهوری آمریکا گفت: خطر تهدید هسته‌ای از دوران بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ به بالاترین سطح خود رسیده است.

بایدن در پایان بار دیگر گفت که استفاده از سلاح تاکتیکی با قدرت پایین ممکن است به سرعت از کنترل خارج شده و جهان را ویران کند.

اظهارات رییس جمهوری آمریکا پس از آن بیان می‌شود که به تازگی تارنمای هیل با واکاوی اظهارنظرهای این هفته آمریکایی‌ها در مورد تهدید مسکو، نوشت که مقام‌های واشنگتن از تهدید اخیر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای استفاده از جنگ افزار هسته‌ای دستپاچه شده‌اند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته است: آشکار بگویم که فرد تصمیم گیرنده در این باره یک نفر است. هیچ مانعی برای پوتین وجود ندارد. درست همان گونه که پوتین تصمیم غیرمسئولانه تهاجم به اوکراین را گرفت، ممکن است تصمیم دیگری نیز بگیرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه‌ای با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که به مقام‌های روسیه گفته با خونسردی از استفاده از سلاح هسته‌ای حرف نزنند.

بلینکن همچنین افزود: بسیار مهم است که مسکو حرف ما را بشنود و بداند که عواقب (هسته‌ای) هولناک خواهد بود.

جمع بندی از اظهارنظرهای مقام‌های آمریکا طی چند روز اخیر به نوشته تارنمای هیل نشان از نگرانی و دستپاچگی مقام‌های آمریکایی از تهدید هسته‌ای پوتین دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.