یک مدل محبوب آیفون هم از دور خارج شد+ عکس

 آیفون ۶ که در سپتامبر ۲۰۱۴ همراه با آیفون ۶ پلاس معرفی شده بود، اکنون به لیست محصولات قدیمی اپل اضافه شده است.

آیفون ۶ در سپتامبر ۲۰۱۴ همراه با آیفون ۶ پلاس معرفی شد. در سال ۲۰۱۵ و پس از عرضه آیفون ۶s به عنوان یک گزینه ارزان‌تر فروخته شد و سپس در سال ۲۰۱۶ همزمان با عرضه آیفون ۷، فروش آن متوقف شد. در سال ۲۰۱۷ این دستگاه بار دیگر به عنوان یک آیفون ارزان قیمت در برخی کشورها معرفی شد و تا سپتامبر ۲۰۱۸ نیز به فروش خود ادامه داد.

آیفون ۶ پلاس نیز اوایل سال جاری میلادی به لیست دستگاه‌های قدیمی اپل اضافه شده بود.

این مدل آیفون از دور خارج شد / عکس

آیفون 6 و 6 پلاس اولین گوشی‌های اپل بودند که از Apple Pay پشتیبانی می‌کردند و غول فناوری با آن‌ها برای اولین بار گوشی‌های آیفون را در چند سایز مختلف عرضه کرد. از آن زمان تاکنون، کوپرتینویی‌ها به استراتژی انتشار چند سایز از گوشی‌های آیفون ادامه داده‌اند.

لیست محصولات قدیمی اپل با حضور آیفون 6

لیست محصولات قدیمی، دستگاه‌هایی را شامل می‌شود که اپل بیش از پنج سال پیش و کمتر از هفت سال پیش عرضه آن‌ها برای فروش را متوقف کرده است. اپل خدمات و قطعات دستگاه‌های قدیمی را مطابق قانون تا 7 سال ارائه می‌کند، اما تعمیرات آن‌ها به در دسترس بودن قطعات بستگی دارد.

در حال حاضر لیست گوشی‌های آیفون قدیمی این فهرست به شرح زیر است:

آیفون 4 (8GB)

آیفون 5

آیفون 5C

آیفون 5S

آیفون 6

آیفون 6 پلاس

آیفون 6s (32GB)

آیفون 6s پلاس (32GB)

محصولات منسوخ شده دستگاه‌هایی هستند که اپل بیش از هفت سال پیش توزیع آن‌ها را متوقف کرده است. همچنین تمام خدمات سخت‌افزاری محصولات منسوخ شده، به استثنای لپ‌تاپ‌های مک که فقط باتری آن‌ها واجد شرایط تعمیر است نیز متوقف می‌شود.

لیست محصولات منسوخ شده اپل نیز به شرح زیر است:

آیفون

آیفون 3G (چین) 8GB

آیفون 3G 8GB, 16GB

آیفون 3GS (چین) 16GB, 32GB

آیفون 3GS (8GB)

آیفون 3GS 16GB, 32GB

آیفون 4 CDMA

آیفون 4 CDMA (8GB)

آیفون 4 16GB, 32GB

آیفون 4 GSM (8GB), Black

آیفون 4S

آیفون 4S (8GB)

اپل همچنین آی‌پاد نانو 7 2012 و آی‌پاد تاچ نسل پنجم خود را از فهرست محصولات قدیمی به محصولات منسوخ شده منتقل کرده است و مدل‌های آی‌پاد نانو 2015 اکنون به عنوان دستگاه قدیمی فهرست شده‌اند. نسل چهارم iPod shuffle سال 2012 به لیست منسوخ شده و نسخه 2015 آن به عنوان دستگاه قدیمی فهرست شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.