لاوروف: کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین به معنی حضور مستقیم در جنگ است

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع جنگ اوکراین، ارائه تسلیحات به کی‌یف را به معنای دخالت مستقیم غرب در جنگ دانست و گفت: برخی کشورها دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین هستند.

سرگئی لاوروف روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین خاطرنشان کرد: اوکراین زبان روسی را از برنامه‌های درسی مدارس حذف کرده است؛ کاری مشابه آنچه نازی‌ها انجام می‌دادند.

وی افزود: رژیم مستقر در کی‌یف دنبال برانگیختن نفرت علیه روسیه است و به خاطر حمایت متحدان غربیش از تبعات چنین اقدامی، در امان مانده است.

وزیر خارجه روسیه از تلاش اوکراین برای حذف زبان روسی از مدارس انتقاد کرد و گفت: غرب در آتش اقدامات ضدروسی اوکراین می دمد و ما تردید نداریم که اوکراین به نظامی خودکامه شبیه حکومت نازی‌ها تبدیل شده که قوانین بین‌المللی در آن جایگاهی ندارد.

لاوروف با بیان اینکه اوکراین از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، افزود: باوجود تاثیرات ویران‌کننده و تلفات انسانی جنگ، کشورهای تامین کننده تسلیحات اوکراین به وضوح دنبال طولانی کردن جنگ، تا هر زمان ممکن هستند.

وی، ارائه تسلیحات به اوکراین را به معنای دخالت مستقیم غرب در جنگ ارزیابی و تعویق دیدار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپوروژیا را تصنعی اعلام کرد.

وزیر خارجه روسیه با زیرسئوال بردن نمایش غرب برای متهم کردن روسیه به کشتار مردم، گفت: گوترش از اوکراین بخواهد هویت اجساد پیدا شده در بوچا را منتشر کند تا حقیقت روشن شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.