پرسش بی ربط یک رسانه از وزیرخارجه پاکستان درباره ایران

شبکه خبری فرانس۲۴ در گفت و گو با وزیر امور خارجه پاکستان مصاحبه کرده و از وی درباره تحرکات اغتشاشگران در برخی شهرهای ایران در پی فوت خانم مهسا امینی سوال کرد که البته موفق به دریافت پاسخ دلخواه خود برای فرافکنی، مداخله در امور ایران و تحریک افکارعمومی نشد.

فرانس-۲۴ طی مصاحبه با «بلاول بوتو زرداری» وزیر جوان امور خارجه پاکستان جویای مواضع دولت وی درباره افغانستان، روابط با چین، هند، اوضاع شبه قاره، وضعیت پاکستان پس از سیل ویرانگر و میزان تمایل جامعه جهانی برای کمک به این کشور شد.

مارک پرلمن مجری برنامه شبکه فرانس۲۴ در نیویورک با صرف نظر از اقدامات جنجالی دولت و پارلمان فرانسه طی سال‌های اخیر علیه اقلیت‌ها در این کشور، تشدید اسلام هراسی به ویژه در زمان دولت مکرون و دغدغه جامعه مسلمانان فرانسوی برای داشتن آزادی، سوالی بی ربط از بلاول زرداری وزیر امور خارجه پاکستان درباره اغتشاشات در ایران در پی فوت مرحومه مهسا امینی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اطمینان کامل پاسخ داد که وی اظهارات همتای ایرانی خود را درباره انجام تحقیقات شفاف درخصوص حادثه مذکور شنیده و امیدوار است که دولت جمهوری اسلامی ایران به خوبی وضعیت را دنبال کند.

زمانی که مجری فرانس۲۴ با قطع صحبت وزیر امور خارجه پاکستان از وی پرسید که آیا شما اعتماد دارید، زرداری با قاطعیت جواب داد: البته من به اظهارات وزیر امور خارجه ایران اعتماد دارم و مطمئن هستم آنان امنیت مردم و جامعه را تامین می‌کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه درباره وضعیت افغانستان و کار با حاکمیت موقت طالبان گفت که بدقولی حاکمان فعلی کابل برای تامین حقوق زنان و آموزش دختران باعث شده که هیچ کشوری حکومت آنان را به رسمیت نشناسد.

وی درباره روابط پاکستان با هند نیز گفت: اسلام‌آباد نسبت به وضعیت مسلمانان هند از جمله در کشمیر نگران است.

زرداری درباره ویرانگری ناشی از سیل در پاکستان اظهار داشت: این کشور قدردان کمک‌های بشردوستانه جهان و تلاش آنان برای تامین کمک‌های بیشتر است در عین حال پاکستان برای غلبه بر بحران و ساخت خرابی های سیل نیازمند ۳۰ میلیارد دلار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.