ملکه دانمارک به کرونا مبتلا شد

منابع رسانه‌‌ای بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از ابتلای ملکه دانمارک به کرونا خبر دادند.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» دربار دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که «مارگرت دوم» ملکه ۸۲ ساله دانمارک برای دومین بار در سال جاری به کرونا مبتلا شده است.

این در حالی است که ملکه مارگرت روز دوشنبه در مراسم خاکسپاری «ملکه الیزابت دوم» در لندن شرکت کرد. پیشتر دربار دانمارک به دنبال ابتلای ملکه به کرونا در بار نخست  در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ملکه تنها علائم خفیفی دارد.

پنجشنبه (هشتم سپتامبر) کاخ باکینگهام از مرگ الیزابت دوم که بعد از بیش از ۷۰ سال سلطنت بر بریتانیا در ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند درگذشت، خبر داد. بزرگترین پسر او چارلز سوم قرار است امروز شنبه رسماً به عنوان جاشنین وی اعلام شود.  مرگ ملکه در بدترین موقعیت ممکن از لحاظ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برای بریتانیا رقم خورد که بدون شک تأثیرات مهمی بر وضعیت داخلی و جهان غرب خواهد داشت.

 «چارلز سوم»  نیز در حالی وارث تاج و تخت بریتانیا شده که ابهامات بسیاری در زندگی وی به ویژه در بخش مالی مشاهده می‌شود.

پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، تمام اختیارات او به پادشاه جدید چارلز سوم رسید. او میراث مالی بسیار عظیمی را به ارث خواهد برد که او را به یکی از ثروتمندترین پادشاهان جهان تبدیل می‌کند.  

در سال‌های اخیر، رسانه‌های وابسته به دربار انگلیس همانند «بی‌بی‌سی» به صورت جدی بر چهره سازی مثبت از شاهزاده چارلز به عنوان گزینه مناسب پادشاهی متمرکز بوده‌اند به خصوص آنکه او نزد افکار عمومی مقبولیت و وجاهت نسل‌های پیشین را ندارد.

روزنامه «ساندی تایمز» اخیراً با انتشار گزارشی از دریافت سه بسته نقدی از سوی شاهزاده چارلز از «شیخ حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر پیشین قطر پرده برداشته بود.  حمد بن جاسم در یکی از مناسبت‌ها یک میلیون یورو پول در پاکت‌های خرید فروشگاه «فورنتوم و میسون» به پسر ارشد ملکه انگلیس پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.