هشدار متکی: جریان‌های سیاسی از قضاوت عجولادنه درباره ماجرای مهسا امینی بپرهیزند

 

منوچهر متکی با اشاره به دستورات اکید رؤسای سه قوه در پیگیری سریع حادثه رخ داده برای مهسا امینی بانوی هموطن سقزی گفت: بررسی ابعاد پیدا و پنهان اطلاعاتی و امنیتی این حادثه ضرورت دارد.

وی با اشاره به دستورات اکید روسای سه قوه در پیگیری سریع حادثه و بررسی حرفه‌ای سازمان پزشکی قانونی، ابراز امیدواری کرد: مردم و افکار عمومی به زودی در جریان شفاف و جامع این حادثه تلخ و برخورد با خاطیان احتمالی قرار گیرند.

رئیس خانه احزاب ایران، با ابراز همدردی با خانواده داغدیده مرحومه مهسا امینی و دعوت از همگان به آرامش، از جریان های سیاسی خواست از قضاوت عجولانه تا روشن شدن ابعاد ماجرا بپرهیزند.

در پی انتشار اخباری درباره حادثه برای یک دختر جوان و فوت او، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه - ۲۵ شهریور - به وزیر کشور دستور داد که علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به‌شکل ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رییس جمهور همچنین در تماس تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.