ایراد لباس مهسا امینی به روایت رئیس پلیس تهران/ مامور گشت ارشاد به مهسا چه گفت؟

رئیس فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: خانم امینی از همکار ما سوال کرده که وضع ظاهری او چه مشکلی دارد و همکار ما به او می‌گوید شلوار یا ساپورتی که پایش بوده است دارای ایراد بوده و زمانی که مانتویش باز می‌شود مشکل دارد و بر همین اساس باید تعویض شود و در همان زمان خانم امینی حالش به هم می‌خورد و کمتر از یک دقیقه پرستار و بهیار پلیس که مقیم سالن بوده‌اند بالای سر خانم امینی حاضر می‌شود و کار رسیدگی به وضعیت او را شروع می‌کنند.

پوشش مهسا امینی در لحظه بازداشت چگونه بود؟ + فیلم

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه معیار پلیس برای بدحجابی یک نفر چیست، گفت: ملاک حجاب برای خانم‌هایی که در خیابان حاضر می‌شوند را خانم‌ها باید بدانند آنها نمی‌توانند با یک ساپورتی که اگر مانتویش باز شود چهره قشنگی نخواهد داشت در خیابان حاضر شوند. ممکن است خانم‌ها و آقایان در منزل لباسی بپوشند که آن اشکالی ندارد اما آنها نمی‌توانند در مکان عمومی با آن پوشش حاضر شوند.

وی ادامه داد: همانطور که در فرانسه اگر روسری بر سر خانم‌ها باشد از خدمات اجتماعی و تحصیل بهره‌مند نخواهند شد. من زمانی که در راهنمایی و رانندگی حضور داشتم یک دختر و پسر جوانی به من مراجعه کردند و گفتند که ماشین آنها به دلیل خلاف‌هایی توقیف شده است و تخلف نیز به معنای توقیف خودرو است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگری درباره مجهز شدن البسه نیروهای گشت امنیت اخلاقی به دوربین گفت: پیش از این حادثه نیز نیروهای پلیس به دوربین البسه مجهز بوده‌اند اما ممکن است گاهی تعلل کنند. در این حادثه اما نیروهای پلیس مجهز به دوربین البسه نبوده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا در لحظه دستگیری نیز لباس خانم امینی مناسب بوده است یا خیر، گفت: نه لباس او مناسب نبوده است همانطور که گفتم در لحظه دستگیری چهار خانم و دو آقا حضور داشته اند که سه نفر از آنها در لحظه دستگیری موضوعشان برطرف شده و باید بگویم که هیچ بحثی بین خانم امینی و دیگر خانم‌ها و آقایان با پلیس رخ نداده است.

وی گفت: فیلم نیم ساعت است و تیکه‌ای از فیلم که خانم امینی اعتراض می‌کند و حرف خود را میزند را نشان داده ایم اما تمامی فیلم‌ها را به خانواده وی از لحظه‌ای که در پلیس امنیت اخلاقی وارد می‌شود نشان داده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.