سبقت عربستان از روسیه در صادرات نفت به هند

رویترز گزارش داد، عربستان سعودی در ماه اوت در جایگاه دوم صادرکنندگان نفت به هند قرار گرفت و با اختلاف کمی از روسیه پیشی گرفت، همچنین عراق رتبه نخست خود را حفظ کرد.

بر اساس این داده‌ها، روزانه 863 هزار و 950 بشکه نفت خام از عربستان سعودی به هند، سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان، صادر شده که ۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته، در حالی که خرید از روسیه با ۲.۴ درصد کاهش به ۸۵۵،۹۵۰ بشکه در روز رسیده است.

سبقت روسیه از عربستان در صادرات نفت به هند

باوجود افزایش از سوی عربستان سعودی، سهم نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به هند به 59.8 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین رقم در حداقل 16 سال اخیر بوده زیرا هند واردات خود از آفریقا را کاهش داده است.

هند پس از چین به دومین خریدار بزرگ نفت روسیه تبدیل شده است، پس از اینکه سایرین پس از حمله مسکو به اوکراین در اواخر فوریه، خرید خود را کاهش دادند

همچنین در ماه اوت، امارات متحده عربی چهارمین تامین کننده بزرگ نفت هند باقی ماند و قزاقستان با پیشی گرفتن از کویت، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در ژوئیه گذشته، داده ها نشان داد که واردات هند از عربستان سعودی با ۲۵.۶ درصد افزایش به ۸۲۴۷۰۰ بشکه در روز، بالاترین سطح در سه ماه گذشته، پس از کاهش قیمت رسمی فروش این کشور در ژوئن گذشته، رسید.

در ماه مارس گذشته، ایالات متحده ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد، در حالی که اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل به منابع انرژی روسیه متوقف شود.

آخرین بسته تحریم‌های اروپا علیه مسکو شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه صادر شده از طریق دریا به اروپا بود که به دلیل وابستگی کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک به اروپا، از طریق خطوط لوله به اروپا منتقل می‌شد.

لهستان و آلمان همچنین متعهد شده بودند که واردات نفت روسیه از طریق خطوط لوله را تا پایان سال جاری متوقف کنند، اقدامی که ۹۰ درصد واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را قبل از جنگ متوقف می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.