آلمان: ایران حق داشتن سلاح اتمی را ندارد/ دستیابی به توافق غیرممکن است!

 «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان که امروز (دوشنبه) در برلین میزبان «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بود، در نشست خبری مشترک با لاپید شرکت کرد.

شولتز به‌عنوان اولین سخنران در این نشست گفت: «من با نخست وزیر اسرائیل درباره تحولات اوکراین و لزوم توقف تجاوز روسیه گفتگو کردم. ما در حال تلاش برای کاهش قیمت انرژی هستیم که به دلیل جنگ روسیه در اوکراین افزایش یافته است».

بیشتر بخوانید: بیانیه جدید تروئیکای اروپایی درباره برجام

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی با ادعای اینکه تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین باعث تغییر روند جنگ شد، توضیح داد: «خون‌ریزی در اوکراین باید متوقف شود. ما باید مستقل از منابع انرژی روسیه باشیم و برای ارائه جایگزین‌هایی برای آنها تلاش خواهیم کرد. ما تولید برق را افزایش خواهیم داد و ۸۰ درصد انرژی از منابع پاک خواهد بود».

درباره مسئله فلسطین اظهار داشت: «اسرائیل نباید به طور یکجانبه مواضع خود را بر فلسطینی‌ها تحمیل کند. ما خواهان راه حلی پایدار برای مناقشه در خاورمیانه بر اساس راهکار دو دولتی هستیم».

صدراعظم آلمان با بیان اینکه برلین به حمایت از رژیم صهیونیستی به عنون «یک شریک و دوست» ادامه می‌دهد، مدعی شد: «ما در حال گسترش همکاری خود با اسرائیل هستیم».

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از شولتز گزارش داد: «ایران حق دستیابی به سلاح اتمی را ندارد. دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک غیرممکن است».

وی درباره رد و بدل شدن پاسخ‌ها بین ایران و طرف‌های غربی مذاکرات وین درباره متن پیشنهادی نیز مدعی شد: «هیچ توجیهی برای ایران جهت رد پیشنهادهای اتحادیه اروپا وجود ندارد. پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا درباره توافق هسته‌ای مثبت نبود».

نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی نیز به عنوان سخنران بعدی در این نشست خبری گفت: «ما با آلمان شراکت راهبردی داریم و به برلین کمک می‌کنیم تا قابلیت‌های هوایی خود را توسعه دهد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یائیر لاپید از این فرصت برای تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و اظهار داشت: «وقت آن رسیده که ایران را از تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای بازداریم».

لاپید در ادامه مدعی شد: «ما باید به طور جمعی برای مقابله با تهدید ایران و پایان دادن به مذاکرات توافق هسته‌ای کار کنیم. بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بزرگی خواهد بود».

طبق این گزارش، وی ضمن اشاره به اینکه با شولتز در مورد «نیاز به یک راهبرد جدید برای مقابله با ایران» گفتگو داشته، ادعا کرد: «متن پیشنهادی توافق فعلی، مانع از هسته‌ای شدن ایران نمی‌شود. زمان عبور از مذاکرات بدون نتیجه با ایران فرا رسیده است».

با وجود اینکه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی رقمی بین ۸۰ تا ۴۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد اما نخست‌وزیر تل‌آویو در این نشست مدعی شد: «ما با خطر فزاینده دستیابی ایران به بمب اتمی مواجه هستیم. دستیابی ایران به سلاح اتمی، جهان را تهدید می‌کند».

لاپید در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد جای روسیه در صادرات گاز به اروپا را بگیرد، افزود: «تا سال آینده می‌توانیم به اروپا گاز صادر کنیم».

پیش از این، سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) در بیانیه‌ای ادعا کردند: «متأسفانه انتخاب ایران این بود که این فرصت حیاتی دیپلماتیک را مغتنم نشمرد. ایران در عوض به تداوم برنامه هسته‌ای خود فراتر از توجیه غیرنظامی ملموس ادامه داد».

لاپید نیز با استقبال از این بیانیه تحریک‌آمیز و غیرسازنده تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: «تلاش‌های ما برای ممانعت از توافق ایران هنوز تمام نشده اما نشانه‌های دلگرم‌کننده وجود دارد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.