سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم گوترش کرد

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده جدید دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی، ۱۶ شهریور، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در محل دفترش، استوارنامه خود را به دبیرکل تقدیم و رسما کار خود را آغاز کرد.

در این دیدار سفیر و نماینده جدید دائم کشورمان بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ملل، بویژه در راستای تقویت چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی و حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وی ضمن اشاره جایگاه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و نیز اولویت‌های سیاست خارجی ایران در توسعه همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس، بر ایجاد امنیت منطقه‌ای با مشارکت سازنده کشورهای منطقه تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین با اشاره به نقش و جایگاه دبیرکل، خواستار ایفای نقش وی در کمک به ایجاد صلح و امنیت منطقه‌ای شد. 

نماینده دائم کشورمان در پایان مجددا دعوت کشورمان از دبیرکل برای سفر به ایران را تجدید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در صلح و ثبات منطقه، از همکاری و تعامل سازنده جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل بویژه در تقویت چندجانبه گرایی قدرانی و بر تداوم این همکاری تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن پذیرش دعوت برای دیدار از ایران، آمادگی خود را برای ایفای نقش در پیشبرد صلح و امنیت منطقه‌ای خلیج فارس اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.