نظر خاص رئیس دفتر نمایندگی ملل متحد درباره ایران

رئیس دفتر نمایندگی ملل متحد در ایران گفت: ما معتقد هستیم جمهوری اسلامی ایران امکان برخورد با حوادث در سطح وسیع دارد و سازمان ملل نیز مایل هست این تجربیات با ارزش را با حضور به موقع نمایندگان در محل حادثه ثبت و مستند سازی کند.

امروز نشست مشترک محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استفان پریزنر رئیس دفتر نمایندگی ملل متحد در ایران با موضوع همکاری های دوجانبه به میزبانی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

در این دیدار نماینده سازمان ملل متحد ضمن تقدیر از مدیریت بحران کشور در مدیریت سیلاب اخیر با اشاره به سوابق کاری و رزومه عملکرد قبلی  به گستردگی حوادث طبیعی در ایران و لزوم بازنگری در تجربیات سیل و زلزله پرداخت و گفت: جلسات باید هر سه ماه یکبار برگزار شود تا هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

پریزنر در این ملاقات ابراز کرد: در صورت وقوع حوادث، سازمان ملل متحد با اعتقاد به انجام کارهای توسعه ای و انسان دوستانه آمادگی لازم را به جهت خدمت رسانی در حوادث از طریق ارتباط با کشورهای مختلف ارزیابی نیازها و نیازسنجی از طریق (برنامه کاربردی سازمان ملل) را در نظر دارد و به وسیله تشکیل کمیته دائمی سه جانبه مشترک با حضور نمایندگان سازمان ملل، وزارت امور خارجه و سازمان مدیریت بحران کشور در سطوح مدیریتی و کارشناسی می توانیم این موضوع را گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود: ما معتقد هستیم جمهوری اسلامی ایران امکان برخورد با حوادث در سطح وسیع دارد و سازمان ملل نیز مایل هست این تجربیات با ارزش را با حضور به موقع نمایندگان در محل حادثه ثبت و مستند سازی کند.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با ارائه گزارشی از سیل اخیر از نگاه بشر دوستانه سازمان ملل تشکر و قدردانی داشت و بر دیدگاه مشترک و ارزنده انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران و اهمیت حفظ جان انسانها در حوادث مختلف بخصوص در زلزله و سیل تاکید کرد.

نامی گفت: در مراحل بعدی وقوع حادثه مانند آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی در سیلاب اخیر ما در زمینه آمادگی و پاسخ کاملا آماده بودیم و در شرایط بحران تمامی اقشار، نیروهای نظامی و بسیج پا به پای هم مشغول کمک رسانی هستند. 

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در شرایط بحران قوانینی که خودشان تصویب کردند را زیر پا می‌گذارند، گفت: در شرایط بحران و حوادث طبیعی تمامی ملت ها حس انسان دوستانه و مهربانی دارند و اگر بخواهند کمک کنند با قوانین تحریم روبرو می‌شوند و این موضوع باید حل و فصل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.