لو دادن اطلاعات ارتش توسط زن سرباز اوکراینی

سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد یک زن اهل شرق این کشور را به اتهام لو دادن موقعیت مکانی یگان شوهر سربازش و سایر دارایی‌های ارتش اوکراین به اطلاعات نظامی روسیه، بازداشت کرده است.

یک زن ۳۱ ساله اوکراینی به اتهام ارسال موقعیت مکانی یگان شوهرش در ارتش این کشور و سایر اطلاعات به بخش اطلاعاتی ارتش روسیه بازداشت شده است.

این زن که اهل منطقه «دنیپروپترووسک» در شرق اوکراین است، متهم است که مکان ساختمان‌های نظامی، تجهیزات و مواضع خط مقدم در دونتسک و زاپروژیا را به روسیه لو داده است.

به گزارش «کانبرا تایمز»، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) جمعه (دوم سپتامبر) ضمن اعلام خبر بازداشت این زن، ادعا کرد که وی از شوهرش درباره موقعیت مکانی او و سایر یگان‌های اوکراینی در خط مقدم سوال می‌کرده است. طبق این گزارش، او اطلاعات به دست آورده را از طریق برنامه‌های پیام‌رسان به اطلاعات ارتش روسیه می‌رسانده که از آن برای حملات توپخانه‌ای و هوایی استفاده می‌شده است.

به گفته سرویس امنیتی اواکراین، وی این اقدام را به رغم این واقعیت که همسر یک سرباز نیروهای مسلح اوکراین است و از او یک پسر دارد، انجام داده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در ماه فوریه، آژانس امنیت داخلی این کشور مرتباً از دستگیری افرادی خبر می‌دهد که به ادعای آن جاسوسانی هستند که هنگام انتقال اطلاعات نظامی به مسکو دستگیر می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.