جزئیاتی تازه از رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

آمریکا و کره‌جنوبی، بزرگ‌ترین مانور نظامی طی چند سال اخیر را آغاز کردند؛ مانوری که انتظار می‌رود با واکنش خشمگینانه کره‌شمالی همراه شود. این مانور که از دیروز آغاز شده تا پنجشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. این مانور که «سپر آزادی اولچی» نامیده شده، نشانه‌ای از بازگشت سیاست نظامی گری در منطقه شبه‌جزیره کره است که طی چند سال گذشته و پس از مذاکرات دونالد ترامپ و رهبر کره‌شمالی تا حدودی از شدت آن کاسته شده بود.

اکنون اما نه جو بایدن علاقه‌ای به ادامه مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون دارد و نه رئیس‌جمهور جدید کره‌جنوبی علاقه‌ای به پیگیری سیاست سلف گذشته خود دارد که با زبان نرم‌تری با پیونگ یانگ وارد تعامل شده بود. اگرچه جزئیات مانور نظامی مشترک کره‌جنوبی و آمریکا منتشر نشده، اما حضور ده‌ها هزار سرباز و تعداد زیادی کشتی جنگی و تانک در اطراف آب‌های کره‌جنوبی حکایت از آن دارد که این مانور نظامی قرار است پیام بزرگی را به پیونگ یانگ برساند.

براساس گزارش گاردین، تمرین‌های نظامی مشترک واشنگتن و سئول شامل حملات مشترک شبیه‌سازی‌ شده، تقویت تسلیحات دور برد و سوخت رسانی به خط مقدم در شرایط وقوع یک جنگ واقعی خواهد بود. ارتش آمریکا و کره‌جنوبی در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که این رزمایش در پاسخ به «افزایش آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی» طی چند ماه گذشته صورت می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.