ادعاها درباره پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری تکذیب شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تکذیب برخی ادعاهای مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی و برخی دیگر از رسانه‌ها تأکید کرد: انتشار این ادعاهای کذب اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام سنجش و آموزش کشور را نشانه رفته است.

دکتر حسن مروتی در مورد برخی مطالب مطرح شده در این برنامه گفت: ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه ۱۶۰ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طی سال‌های گذشته همه نقل و انتقالات با کسب نمرات و امتیازات لازم صورت گرفته است. همانگونه که میهمان محترم برنامه بطور کلی اشاره کردند، قبلاً در یکی از دانشگاه‌های غیردولتی تعدادی از دانشجویان، خارج از روند قانونی و بدون هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی جابجا شده بودند که در سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو حکم به لغو تغییر رشته و انتقال آنها داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور بر اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل‌های مصوب تأکید دارد و به هیچ عنوان اجازه تخطی و تخلف از قوانین و مقررات در پذیرش دانشجو را نخواهد داد و داوطلبان عزیز اطمینان داشته باشند این ادعاها صحیح نبوده و عدالت آموزشی و رعایت مقررات در دستور کار سازمان سنجش قرار دارد.

دکتر مروتی با بیان اینکه رسانه ها با توجه به انتخاب رشته داوطلبان و در آستانه اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از انتشار ادعاهای بدون سند و کذب که موجب تشویش اذهان داوطلبان عزیز می‌شود پرهیز کنند، خاطرنشان کرد:این ادعاهای کذب باعث بروز شائبه در مورد روند پذیرش علمی دانشجویان شده است لذا حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی در این باره محفوظ خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.