از اتوبوس‌های جدید چه خبر؟

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم شهر تهران می گوید: تامین ۱۱۰ اتوبوس طی دو ماه شبیه معجزه است و اگر توان انجام این معجزات را دارند چرا در ۱۰۰ روز دوم آن را تکرار نکردند .

تنها دو ماه از حضور علیرضا زاکانی در شهردار تهران گذشته بود که 110 اتوبوس نو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شد . دستیار ویژه شهردار تهران خرید 175 اتوبوس را دستاورد دو ماهه علیرضا زاکانی شهردار تهران دانست و آن را با کارنامه 4 ساله مدیریت گذشته مقایسه کرد .شهردار تهران  آن زمان وعده داده بود که 65 اتوبوس باقی مانده این قرار داد را یک ماهه وارد ناوگان می شود وعده ای که محقق نشد . 

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پنجم هم همان زمان در واکنش به این ادعا گفته بود که تنها فعالیتی که شهردار کنونی تهران برای خرید این اتوبوس ها کرده، امضای قرارداد است .

 

شنبه این هفته نیز شهردار تهران فاز نخست پایانه اکباتان را افتتاح کرد پروژه ای که از سال 97 تکمیل آن از سوی مدیران شهری دنبال می شد اما در مراسم بهره برداری از این پایانه به عنوان یک پروژه متروک و خاک خورده نام برده شد که در این دوره از مدیریت شهری به اتمام رسیده است  . 

 
 

علیرضا زاکانی در این مراسم گفت که تلاش کردیم توجه به تحول در حوزه مدیریت و بعد از آن توجه به تحول اجتماعی را دنبال و نقشه راه تعالی را در شهر ترسیم کنیم؛ در همان گام اول یک الگویی را مبتنی بر چشم انداز ۱۰ ساله در ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان پروژه را ابراز داشتیم؛ همزمان توجه به پروژه های بر زمین مانده و تاکید بر تکمیل این پروژه ها در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها این پایانه است که سال‌ها خاک می خورد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «طلسم شهرداری تهران/چرا معجزات زاکانی تکرار نمی‌شود؟» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.