جزییات تیراندازی به ماموران یگان حفاظت جنگل بهشهر+عکس

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت : ۲تَن از قاچاقچیان چوب بامداد امروز جمعه خودروی ایست و بازرسی را در منطقه جنگلی " کشیر " بهشهر مورد حمله قرار داده و با تفنگ ساچمه ای به سمت ماموران شلیک کردند که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

سرهنگ مجید ذکریایی در تشریح این حادثه توضیح داد : پس از گزارشی که از سوی شهروندان از طریق سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر شنیدن شدن صدای اره موتوری در منطقه جنگلی کشیر در بهشهر داده شد ، دو تَن از ماموران یگان حفاظت جنگل خلیل شهر با خودرو به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان این که قاچاقچیان چوب به محض متوجه شدن حضور ماموران اره موتوری را خاموش و در تاریکی شب پنهان شدند ، ادامه داد: از آن جایی که قاچاقچیان دارای سلاح شکاری ساچمه ای بودند ،از خلوتی و تاریکی شب استفاده کرده و از پشت با دو گلوله به سمت خودرو شلیک کردند که خوشبختانه گلوله ها به درب و شیشه عقب خودرو اثابت کرد و ماموران سالم ماندند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری تصریح کرد: با توجه به تاریکی شب و شلیک گلوله عاملان تیر اندازی فرار کردند ، اما موضوع در کلانتری خلیل شهر صورت جلسه شد و گمانه زنی ها و پیگیری برای شناسایی عاملان تیر اندازی در حال انجام است.

سرهنگ ذکریایی با بیان این که امروز چند تن از مظنون این حادثه شناسایی شده اند، گفت: از آن جایی که بیشتر این افراد متخلف در منطقه قابل شناسایی هستند ؛امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هر چه سریعتر عاملان تیر اندازی دستیگر و به مجاراتشان برسند.

وی یکی از مهمترین مشکلات یگان حفاظت از جنگل را قوانین ناقص ومجازاتی که اصلا بازدارنده نیست ،عنوان کرد و توضیح داد: جریمه قاچاق چوب به نسبت ارزش چوب  قابل مقایسه نیست ، این که چوب تا ۲۰ برابر ارزش بیشتری نسبت به جریمه داشته باشد و قوانین نیز در مقابله با قاچاقچیان ناقص و یا بازدارنده نباشد ، چگونه می توانیم از مهمترین عرصه طبیعی و جنگلی شمال با این تعداد نیروی اندک محافظت و مراقبت کرد.

وی بیان داشت ، از سال گدشته تا کنون ۱۷ نفراز ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه ساری ازسوی متجاوزان به خصوص قاچاقچیان چوب جنگل در اثر شلیک گلوله و سلاح سرد زخمی و آسیب جدی دندند ، اما به دلیل نواقص قانونی و یا جریمه هایی که اصلا بازدارنده نیست، همین افرد متخلف به راحتی فعالیتشان را از سر می گیرند و در واقع علیه ماموران اقدام به شرارت می کنند.

ذکریایی تصریح کرد: بازدارنده نبودن مجازات سبب تجری متجاوزان و قاچاقچیان چوب های جنگلی در مازندران شده است ، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران باید با همکاری دیگر نمایندگان استان های شمالی  قانون حفاظت و مقابله با قاچاق چوب را با جدیت پیگری و بازنگری کند.

وی گفت : در ابتدای سال جاری در شهرستان گلوگاه به نگهبانی یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه حمله شد و حتی ضمن به آتش کشیدن یگان ،با سلاح شکاری به پنل خورشیدی  شلیک و خسارت زدند.

ذکریایی ادامه داد: باید مجازات پشیمان کننده ای علیه قاچاقچیان چوب جنگل تصویب و عملیاتی شود از سوی دیگر باید قدرت و اختیار ماموران یگان حفاظت از جنگل نیز بیشتر شود.

این مسوول حفاظت از جنگل های مازندران گفت: دستگاه قضایی نیز باید به تمام معنا از  ماموران حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت از جنگل را طبق قانون حمایت و پشتیبانی کند.

وی گفت: امنیت جانی ماموران جنگل باید تامین شود تا حفاظت از جنگل نیز به درستی عملیاتی شود.

درگیری و شلیک گلوله به خودروی ماموران یگان حفاظت جنگل بهشهر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.