احتمال مداخله ارزی در بازار دلار وجود دارد؟

در بازار امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه قیمت دلار ؛ قیمت سکه و قیمت طلا فرو ریخت .

قیمت دلار در معاملات نقدی امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در تهران و بازارهای همسایه مسیر سراشیبی را دنبال کرد. 

نرخ دلار امروز نسبت به روز قبل تقریبا ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. در معاملات پشت خطی دیشب هم نرخ دلار آرایش نزولی به خود گرفته بود .

ریزش قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در هرات امروز نزدیک به ۵۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد. نرخ اسکناس آمریکایی در سلیمانیه هم امروز تقریبا ۴۰۰ تومان ارزان تر از دیروز به فروش رسید. ریزش همزمان دلار در بازارهای همسایه از نگاه برخی از تحلیلگران ارزی مسئله را پیچیده کرده است زیرا در روز های گذشته ریزش در هر سه بازار اتفاق نیفتاده بود .

قیمت درهم پایین آمد /احتمال مداخله ارزی در بازار دلار ؟ 

نرخ حواله درهم نیز امروز همزمان با کاهش قیمت دلار نزدیک به ۲۰۰ تومان عقب نشینی کرد و پایین تر از مرز مقاومتی ایستاد.  این درحالی است که روز گذشته رشد قیمت درهم از سایر ارزها بالاتر بود بنابراین عده ای از معامله گران در بازار امروز معتقد بودند که احتمالا بازار با  مداخله ارزی روبرو شده باشد . 

ترس از برخوردهای انتظامی در بازار دلار 

البته به نظر می رسد که عده ای از معامله گران همچنان از برخوردهای انتظامی روز گذشته ترسیده اند. دیروز معامله‌گران مدعی بودند گستره برخورد انتظامی در مقایسه با دفعات قبل بیشتر شده بود. دلیل برخورد انتظامی هم روشن نبود خصوصا که در بازار نسبت به قبل برگشت غیرطبیعی قیمتی اتفاق نیفتاده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بازار دلار و سکه بهم ریخت /ریزش دسته جمعی قیمت ها» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.