ترکیه حمله کرد

به نقل از ان بی سی، جنگنده‌های ترکیه اهدافی در داخل خاک سوریه و مربوط به ارتش این کشور را هدف قرار دادند.

آمارهای متناقضی از میزان تلفات این حمله منتشر شده و در حالی که یک ناظر جنگ و یک رسانه کردی اعلام کرد که در حمله هوایی ترکیه در شمال سوریه دست کم ۱۱ نفر از جمله سربازان دولت سوریه کشته شدند، برخی منابع دیگر آمار تلفات این حمله را تا ۲۲ نفر هم اعلام کرده اند.

همزمان تلویزیون سوریه نیز ضمن تائید حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه، گفت در این حملات به نقاط نظامی در حومه حلب ۳ سرباز کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

گفته شده این حمله درست در غرب شهر شمالی کوبانی و در بحبوحه تنش در شمال سوریه بین جنگجویان کرد مورد حمایت آمریکا و مخالفان مسلح مورد حمایت ترکیه صورت گرفته است.

دیده بان سوریه مستقر در لندن گفت که هنوز مشخص نیست که همه قربانیان این حمله سربازان سوری هستند یا خیر؟

«هاوار نیوز»، خبرگزاری مناطق کردی در سوریه نیز از کشته شدن ۱۶ سرباز سوری خبر داد، در حالی که خبرگزاری کرد دیگر به نام «نورث پرس»، از کشته شدن ۲۲ سرباز خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که ۱۳ شبه‌نظامی مظنون کُرد در پی حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک پاسگاه مرزی در نزدیکی شهر بیریجیک در استان سانلی‌ورف کشته شدند. این وزارتخانه گفت که عملیات در منطقه ادامه دارد.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ سه عملیات بزرگ فرامرزی را در سوریه آغاز کرده است و در حال حاضر برخی از مناطق در شمال سوریه را در اشغال نیروهای خود دارد. حضور ترکیه در سوریه به صورت غیرقانونی و تا کنون بارها با اعتراض رسمی دولت دمشق روبرو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.