به گزارش نشریه بلومبرگ حریم‌های آمریکا شامل مقامات ارشد دولت ترکیه و اعمال محدودیت برای فروش تسلیحات آمریکا به ترکیه خواهد بود.

نشریه آمریکایی افزود: تحریم های واشنگتن علیه ترکیه طراحی شده و تنها منتظر تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برای اجراست.

پیش از این نیز وزارت امورخارجه، دفاع و خزانه داری آمریکا در روزهای پایانی هفته در حال تهیه پیش نویس تحریم های ترکیه بودند.

به نوشته بلومبرگ، دولت ترامپ گزینه تحریم های جدی برای معاملات نظامی، صادرات اسلحه و محموله های انرژی به ارتش ترکیه را در نظر گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا و کاخ سفید تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته با آغاز عملیاتی با نام «چشمه صلح» به شمال شرقی سوریه حمله کرد و تا به حال شهرهای شمالی تل ابیض و راس العین را هدف قرار داده است.

سوریه با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است. همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که واحدهایی از ارتش این کشور به سمت شمال شرق برای مقابله با حمله آنکارا حرکت کرده‌اند.

ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون با همکاری گروه‌های مورد حمایت خود در سال‌های گذشته چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

ترامپ روز یکشنبه نیز درباره حمله نظامی اخیر ترکیه به شمال سوریه نوشت که با سناتور لیندسی گراهام (رئیس کمیته قضایی سنا) و بسیاری از اعضای کنگره شامل دمکرات ها برای اعمال تحریم های نیرومند بر ترکیه همکاری می کند.

 وی در پیام توئیتری خود افزود: وزارت خرانه داری (دارایی) آمریکا آماده اقدام علیه ترکیه است، اما شاید قوانین اضافی مورد نیاز باشد. اجماع و اتفاق نظر زیادی در این باره وجود دارد، هر چند آنکارا درخواست اجرا نشدن این تحریم ها را داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.