سخنگوی دولت: هنر آن است در شرایطی که مردم ناراضی هستند با آنها وارد تعامل شویم

علی بهادری جهرمی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو ضمن تشریح و تبیین مسئولیت های مدیران روابط عمومی، اظهار داشت: همانطور که مرکز ارتباطات صمت در برگزاری تورهای راهیان پیشرفت و تربیت نیروی انسانی و تغییر ساختار پیشران بوده است، در حوزه هم افزایی سازمان‌ها و شرکت های تابعه و انتشار محتوا نیز پیشران باشد.

رئیس شواری روابط عمومی دولت با اشاره به لزوم تلاش همه دستگاه و مدیران در زمینه توجه به جهاد تبیین، افزود: ایجاد حس خوب و فضای امیدوار کننده در کشور یک ضرورت است.

وی در این مراسم که با حضور مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و استان‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد با تاکید بر داشتن اخلاق نیکو در فضای گفتمان سازی و فعالیت فرهنگی، گفت: هنر آن است که بتوانیم در شرایطی که مردم ناراضی هستند و حالشان خوب نیست با آنها گفتگو کنیم و وارد تعامل شویم.

بهادری جهرمی گفت: ‌تبیین و فضا سازی رسانه‌ای در جهت اهداف مد نظر دولت و دستگاه های اجرایی و ایجاد حس امید در مردم وظیفه مهم و سنگینی است که بار آن بر دوش روابط عمومی هاست.

سخنگوی دولت با اشاره به موفقیت دولت در مدیریت کرونا از ابتدای شروع کار تا کنون و ایجاد رضایت و امیدواری در بین مردم، افزود: دلیل این رضایت آنست که مردم احساس کردند که دولت در مسیر درمان قرار گرفته چرا که آمار مرگ و میر از حدود ۷۰۰ نفر در یک روز در تابستان گذشته به حدود ۶۰ یا ۷۰ نفر در این روزها رسیده است.

وی در ادامه به وضعیت کنونی خودور اشاره کرد و گفت: مردم سال‌های سال از وضعیت خودرو ناراضی بودند و حالا با توجه به روی ریل افتادن این صنعت و تلاش مدیران برای افزایش تولید و دیگر دستاوردها باید تلاش کنیم حس امیدواری و روشن بودن افق های پیشروی صنعت خودرو را در مردم ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت ایجاد حس امیدواری در جامعه را از جمله وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز به کار دولت سیزدهم در شرایط سختی بود و به همین منظور تبیین دستاوردها با توجه به شرایط سخت وظیفه مدیران روابط عمومی را سنگین می کند.

وی در تبیین نقش رسانه ها در این خصوص، گفت: همه دستگاه‌ها در یک حرکت و خواست هماهنگ و همسو باید تلاش کنند این حس را در مردم ایجاد کنند که حرکت رو به جلویی در حال اتفاق افتادن است و تلاش ها برای مردم به نمایش گذاشته شود.

بهادری با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه ها با یکدیگر در خصوص اعلام خبرها و فعالیت های امید بخش تاکید کرد: دستگاه ها توجه داشته باشند که نباید نسبت به دستاوردهای یکدیگر بی تفاوت باشند.

سخنگوی دولت افزود: مردم هنوز درباره موفقیت و دستاوردهای اقتصادی دولت حس خوبی ندارند که این عرصه نیاز به تبیین و تحول بیشتری دارد و کافیست کاری کنیم که مردم احساس کنند مسائل در مسیر حل شدن قرار دارد درست شبیه آنچه که در مدیریت کرونا اتفاق افتاد و مردم دیگر کمتر نگران سلامتیشان هستند.

وی با انتقاد از آنچه که در دولت قبل رخ داد، گفت: دولت سیزدهم در حالی شروع به کار کرد که رشد اقتصادی کشور ]چهار صدم درصد بود و حال خوبی نداشت اما با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته باید بگوییم که در یک سال گذشته وضعیت کشور نشان می دهد در مسیر اصلاح قرار گرفته‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.